Żyć zdrowiej i pełna piersią: program dr Walkera

Wcale nie trzeba oceniać stanu zdrowia w odniesieniu do wieku! Dr Norman W. Walker udowodnił, poprzez własny przykład i wieloletnie badania, że długowieczność i dobra kondycja mogą iść w parze, dzięki odpowiedniej diecie, psychicznemu nastawieniu i rozsądnej dbałości o własne ciało.

Dr Walker zaczął swoje badania nad dłuższym i zdrowszym życiem pod koniec XIX w., kiedy zachorował z powodu przepracowania i postanowił sam się wyleczyć. W 1910 r. założył w Nowym Jorku Laboratorium Chemii Żywieniowej i Badań Naukowych Norwalk. Jednym z jego najważniejszych odkryć były terapeutyczne własności soków z wyciskanych owoców. Naszym zdaniem, dr Walkera można zaliczyć do najbardziej wpływowych dietetyków w historii.

Soki ze świeżych warzyw i owoców zapewniają nam wszystkie enzymy i czynniki detoksykujące, jakich potrzebujemy, aby ciało miało siłę, zdrowie i zdolność do walki z niekorzystnym wpływem dzisiejszych zanieczyszczeń. Codzienne picie soku sprawia, że nasz układ odpornościowy działa optymalnie. Soki z warzyw zapewniają ciału budulec, a z owoców - pełnią funkcję oczyszczającą. Dzięki nim, dieta zawiera wszystkie potrzebne witaminy, abyśmy długo byli silni i młodzi. Więcej informacji o działaniu konkretnych warzyw i owoców znajdziecie w książce dr Walkera „Fresh Vegetable and Fruit Juices”.

Dbaj o czystość okrężnicy. Stan okrężnicy może być wskaźnikiem ogólnego stanu zdrowia. Środki przeczyszczające są szkodliwe. Aby zachować zdrowie i prawidłową pracę okrężnicy, należy spożywać owoce, sałatki ze świeżych warzyw i rośliny strączkowe, a także pić dużo wody destylowanej. Płukanie okrężnicy raz do roku w połączeniu z domowymi lewatywami pomaga zapewnić czystość i aktywność przewodu pokarmowego. Ważne jest też usunięcie z diety czerwonego mięsa i żywności przetwarzanej. Okrężnica stanowi naturalną wylęgarnię patogenów, dlatego tak ważne jest, aby nie doszło tam do toksycznych zaburzeń.

Pij CZYSTĄ wodę. Woda destylowana powstaje ze skraplania pary. W procesie destylacji giną bakterie i pasożyty. Wielu uważa, że woda ta działa jak gąbka, która pomaga ciału eliminować toksyny.

Regularnie wykonuj ćwiczenia fizyczne. Pomagają w utrzymaniu dobrej kondycji serca i układu oddechowego, poprawiają ciśnienie krwi i wspomagają metabolizm. Najlepsze jest chodzenie. Ćwiczenia wzmacniają też układ odpornościowy, a że powodują wydzielanie endorfin, poprawiają samopoczucie i redukują stres. Wysiłek fizyczny prowadzi poza tym do uwalniania innych związków, z których niektóre zapobiegają nowotworom. Codzienny, 30-minutowy spacer może mieć zbawienny wpływ.

Kontroluj wagę. Nadwaga ma ogromny wpływ na ogólny stan zdrowia. Powoduje, m.in., nadciśnienie, miażdżycę i przemęczenie. Nie sposób żyć długo i zdrowo, kiedy ciało musi sobie radzić z takimi przeciwnościami. Kontrola wagi staje się prosta, gdy ograniczamy się do spożywania sałatek ze świeżych owoców i warzyw, a także picia ich soku i wody destylowanej. Poczujesz się zdrowszy i pełen życia, gdy usuniesz z diety czerwone mięso, tłuszcze, cukry przemysłowe i skrobię.

Usunięcie niezdrowych pokarmów. Sama eliminacja wyżej wymienionych pokarmów z diety już może nam pomóc w dążeniu do dłuższego i zdrowszego życia. Jeśli np. spożywamy cukry, trzustka jest przepracowana i zachodzą w niej niepokojące reakcje. Gdy ciało przetwarza mięso, powstają duże ilości kwasu moczowego. Mięśnie pochłaniają znaczną część tego, co powinno zostać usunięte przez układ wydalniczy, a co może prowadzić do takich schorzeń, jak reumatyzm, zapalenie nerwu czy rwa kulszowa.

Alkohol i produkty tytoniowe są kancerogenne i obciążają narządy wewnętrzne, więc powinniśmy z nich zrezygnować.

Aby poprawić swoją odporność i oczyścić organizm, należy regularnie przyjmować duże ilości witaminy C, a także spożywać surowy czosnek i cebulę.

Dbajmy o zdrowie duchowe i emocjonalne. Negatywne emocje, takie jak stres czy gniew, mogą bardzo zaszkodzić zdrowiu fizycznemu. Potrafią doprowadzić do zawału, wylewu i zaburzeń nerwowych. Przeciwieństwo negatywizmu stanowi optymizm. Śmiech, siła duchowa i zdolność radzenia sobie z codziennymi problemami mają kluczowe znaczenie dla odpowiedniego funkcjonowania naszych gruczołów. Wewnętrzny spokój jest źródłem zdrowia.

Zmiana złych nawyków na zdrowe jest prosta, np. jedzenie mniejszych, ale za to częstszych posiłków. A są to zmiany, które potrafią zdziałać cuda dla układu trawiennego. Wykorzystaj swoją mądrość, aby żyć dłużej i pełniej.

 

Na podst. DR. WALKER'S PROGRAM TO A HEALTHIER MORE VIBRANT LIFE

Sieci społecznościowe

Tagi