7 prostych sposobów, by cieszyć się dobrym zdrowiem

Jesteś już zmęczony tym ciągłym zmęczeniem i chorobami? Chcesz mieć lepsze samopoczucie, więcej energii, a może nawet wydłużyć swoje życie? Aby zapobiegać chorobom, stosuj regularnie przynajmniej jeden z tych przyjemnych sposobów na poprawę odporności.

1. Śpiew

Badania dowiodły, że gdy śpiewamy, zyskuje na tym nasza odporność – nawet gdy fałszujemy. Zatem śpiewaj rano pod prysznicem, śpiewaj w samochodzie w drodze do pracy, nuć coś, przygotowując obiad. Tylko w pracy tego nie rób, żeby cię nie wzięli za dziwaka.

2. Śmiech

Gdy się śmiejemy, uaktywniają się nasze limfocyty T i zwiększa się produkcja przeciwciał. Kiedy więc rano szykujesz się do pracy, nastaw jakąś śmieszną audycję radiową. Jedząc śniadanie, obejrzyj odcinek ulubionego sitcomu. Podczas obiadu włącz DVD z kabaretem. Przed snem – zabawna lektura. Im więcej śmiechu dziennie, tym silniejszy system immunologiczny. (A że śmiech jest zaraźliwy, możesz też wzmacniać zdrowie innych!)

3. Probiotyki

Zdrowy układ pokarmowy jest bardzo ważny dla systemu odpornościowego. A nawet więcej: jak zauważa Amanda Bontempo, dietetyczka z nowojorskiego Montefiore-Einstein Center, „stan zdrowia układu pokarmowego stanowi o stanie odporności”. Klucz do tego zdrowia to probiotyki. Np. jogurty, kefir, kapusta kiszona, japońskie miso czy chleb na zakwasie. Wszystkie zawierają tzw. dobre bakterie, które pomagają układowi pokarmowemu wykonywać jego robotę.

4. Dotyk drugiego człowieka

Masaż, przytulanie się, trzymanie za ręce, uprawianie seksu – wszystko to prowadzi do wydzielania się oksytocyny, która obniża poziom kortyzolu, co niebywale wzmacnia odporność. Według badań, 45-minutowy masaż usprawnia również walkę białych krwinek z patogenami i zmniejsza ilość cytokin zapalnych, odpowiadających za choroby autoimmunologiczne. Niektórzy eksperci zalecają, by co najmniej 8 razy dziennie kogoś uściskać, żeby zmaksymalizować korzyści, jakie daje oksytocyna. Zatem - przytulajmy się!

5. Kwasy Omega-3: DHA i EPA

Nasz mózg jest w ok. 40% zbudowany z kwasu tłuszczowego DHA. Kwasy DHA i EPA, które możemy znaleźć w fitoplanktonie i algach morskich, są niezbędne, by nasze ciało i umysł pozostawały na wysokich obrotach. Raz dziennie zażywaj PhytOriginal, by poprawić swój system odpornościowy. Raz i już!

6. Mocny sen

Brak snu obniża ilość limfocytów T, przez co ciało nie może walczyć z patogenami, wywołującymi choroby. Jeśli nie sypiasz przez co najmniej 8 godzin dziennie, postaraj się poprawić swą higienę snu. Między innymi, nie spożywaj kofeiny po 14.00.

7. Umiarkowane ćwiczenia

Ćwiczenia fizyczne pomagają organizmowi zwalczać infekcje, ale to nie wszystko. Okazuje się, że obniżają również ryzyko raka czy osteoporozy. Nawet codzienny 20-minutowy spacer wzmacnia ciało w walce z potencjalnymi chorobami: 10 minut tam i 10 minut z powrotem... Tylko tyle!

 

Na podst. 7 Easiest Way to Stay Healthy, Jordan Markuson, blogs.naturalnews.com

 

„W zdrowym ciele zdrowy duch”

- Decimus Iunius Iuvenalis

 Kwas Omega 3 - BIOESTRY Ojców Benedyktynów pochodzący z Apteczki Benedyktyńskiej, pozyskiwany z oleju lnianego. W czystości BIOESTRÓW tkwi jego uzdrawiająca moc.
Preparat został stworzony na bazie BIOESTRÓW, powstałych w wyniku zastosowania innowacyjnej technologii oczyszczania oleju lnianego, pozbawiającej go niezdrowych i toksycznych substancji takich, jak amigdalina, limaryna, grupa cyjankowa czy też pestycydy.

Odkryj pozytywne i długofalowe efekty stosowania kwasów omega-3, które pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ich zbawienne działanie zostało potwierdzone wieloma badaniami naukowymi.

KWASY Z GRUPY OMEGA-3

• wspomagają pracę serca i układu krążenia,

• działają przeciwmiażdżycowo i pomagają normalizować ciśnienie tętnicze,

• chronią naczynia krwionośne,

• działają przeciwzapalnie,

• wspomagają procesy naprawcze organizmu,

• wspierają prawidłowe działanie układu nerwowego.

Sieci społecznościowe

Tagi