9 fantastycznych sposobów, by nakarmić swój mózg

Mózg jest jednym z naszych najważniejszych narządów, a mimo to, często nie dbamy o jego odżywianie i funkcjonowanie na wysokim poziomie. Marc David, założyciel Insitute for the Psychology of Eating, stworzył listę 9 najważniejszych czynników, dzięki którym możemy okazać, że jednak kochamy i doceniamy swój mózg.

1 - Kwasy tłuszczowe

Jednym z najważniejszych składników odżywczych, jeśli chodzi o mózg, są kwasy tłuszczowe, a zwłaszcza omega 3 i DHA (kwas dehydroaskorbinowy). Substancje te są niezwykle pomocne w leczeniu chorób mózgu i jego urazów, wpływają też na optymalizację funkcji poznawczych.

2 - Sen

Sen jest prawdopodobnie najbardziej niedocenianym ze wszystkich czynników wpływających na zdrowie mózgu. Badania jego wpływu nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Brak snu ogranicza lub upośledza funkcje poznawcze. Sprawia, że nasza pamięć nie funkcjonuje, spada wydajność mózgu, zdolność uczenia się, przechowywania informacji i nastrój. Długotrwały brak snu może prowadzić do różnego rodzaju problemów poznawczych i zmian w fizjologii mózgu.

3 - Zioła

Dla większości ludzi - najlepsze są zioła, nie leki. To po prostu rośliny, które od zawsze towarzyszyły ewolucji człowieka i zostały sprawdzone przez naszych przodków. Jest wiele badań na temat ich wpływu na zdrowie mózgu. Popularne w kuchni zioła, które poprawiają funkcjeukładu nerwowego i samego mózgu, a także go dotleniają i zmniejszają stany zapalne, to: kurkuma, oregano, imbir, czosnek i rozmaryn.

4 – Unikanie cukru

Spośród wszystkich składników odżywczych, których mózg nie potrzebuje, cukier jest numerem jeden. Spożywanie go z czasem może spowodować oporność na insulinę, czyli cukrzycę. Podobnie można wywołać oporność na insulinę w mózgu. Wtedy pojawiają się w nim ogniska zapalne i zaczyna gorzej funkcjonować.

5 – Uczenie się

Dlaczego jest ono pokarmem dla mózgu? Bo to tak, jakby każda jego komórka poszła na siłownię i tam ćwiczyła. Mózg kocha nowe ścieżki, nowe bodźce i odkrywcze informacje. Jest głodny wiedzy. Im więcej się uczy, tym jest silniejszy. Może pozostać w szczycie swych możliwości nawet w podeszłym wieku.

6 - Filtrowanie wody

Woda z wodociągów pełna jest substancji, które negatywnie wpływają na zdrowie mózgu. Prawdopodobnie, najgroźniejszy z nich jest fluor. Jedno z badań, wykonanych na Harvardzie, wykazało, że na obszarach, na których prowadzono fluoryzację wody, znacznie spadało IQ u dzieci. Wciąż są kraje, które stosują absolutnie dziwaczne praktyki dodawania neurotoksyn do wody.

7 - Tlen

Tlen jest niezbędny, a jego zwiększona ilość odmładza komórki mózgu, pobudza je, naprawia, wzmacnia i zwiększa ich ogólną wydolność. Przyszłością leczenia chorób mózgu jest znalezienie sposobów na pełniejsze jego dotlenienie. Można zadbać o to samemu, dzięki ćwiczeniom i ruchowi na świeżym powietrzu. Weź głęboki oddech. Wyjdź na zewnątrz, gdzie powietrze zawiera więcej tlenu. Spaceruj, biegaj, wsiądź na rower, pływaj. Nawet proste ćwiczenia oddechowe lub praktykowanie jogi jest tu skuteczne.

8 - Medytacja

Istnieje mnóstwo badań nad wpływem medytacji na komunikację między obiema półkulami mózgu. Zwiększa ona naszą zdolność uczenia się i poprawia nastrój. Nawet 10 do 15 minut medytacji dziennie polepsza ogólne funkcjonowanie mózgu. Tak jak ćwiczenia fizyczne wzmacniają układ krążenia i mięśnie, tak medytacja wzmacnia mózg.

9 - Siła wyższa

Nie ma zbyt wielu badań na temat funkcjonowania mózgu w odniesieniu do siły wyższej, ale według mojego osobistego doświadczenia, ma ono ogromne znaczenie. Wierzę, że w przyszłości badania wykażą, iż nie wszystkie procesy zachodzące w mózgu mają w nim swoje źródło. Czy miałeś kiedykolwiek chwile przebłysku intuicji, pomysłowości i obrazów, które zdawały się pochodzić z zewnątrz? Postuluję, aby dostroić mózg do siły wyższej. Uzyskamy wtedy dostęp do inteligencji wszechświata. Mózg stanie się swoistym odbiornikiem radiowym, dostrojonym do wszystkich rodzajów częstotliwości, które wszechświat emituje. Przetestujmy to. Każdy z nas jest inteligentny na swój sposób. Ale inteligencja, która stworzyła wszystko to, co widzimy w znanym nam uniwersum, jest prawdopodobnie trochę wyższa od naszej. Dlaczego nie dostroić się do tego źródła energii dla umysłu? Same rozważania o zdrowiu mózgu sprawiają, że mój mózg czuje się zdrowszy. To mi się podoba.

 

Na podst. 9 Great Ways to Feed Your Brain, psychologyofeating.comNa podst. 9 Great Ways to Feed Your Brain, psychologyofeating.com

 

 

Omega 3­6­9 to oryginalny produkt stworzony dla wszystkich, którzy pragną dbać o zdrowie, a w szczególności: zmniejszyć ryzyko zawału serca, dbać o układ krążenia, poprawić kondycję skóry, włosów i paznokci, zadbać o stawy, zregenerować gospodarkę tłuszczową organizmu.

Omega 3­6­9 to oczyszczone estry etylowe Niezbędne Wielonienasycone Kwasy Tłuszczowe (NWNKT) pochodzenia roślinnego. Rekomendowane przez opactwo benedyktynów w Tyńcu. Zdrowy i niezbędny sekret długowieczności.

Nienasycone kwasy omega mają również działanie przeciwzapalne, co wpływa pozytywnie na kondycję organizmu, są niezbędne w procesach jego regeneracji.

„W zdrowym ciele zdrowy duch”

- Decimus Iunius Iuvenalis

Odkryj pozytywne i długofalowe efekty stosowania kwasów omega-3, które pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Ich zbawienne działanie zostało potwierdzone wieloma badaniami naukowymi.

KWASY Z GRUPY OMEGA-3

• wspomagają pracę serca i układu krążenia,

• działają przeciwmiażdżycowo i pomagają normalizować ciśnienie tętnicze,

• chronią naczynia krwionośne,

• działają przeciwzapalnie,

• wspomagają procesy naprawcze organizmu,

• wspierają prawidłowe działanie układu nerwowego.

DLACZEGO tak ważny jest kwas ALA ? W grupie dobroczynnych wielonienasyconych kwasów omega-3 wyróżniamy: ALA, EPA i DHA. Jedynym niezbędnym jest wielonienasycony kwas a-linolenowy (ALA).

Organizm może z kwasu ALA wyprodukować w wyniku sprzężenia zwrotnego kwasy (EPA i DHA) w odpowiedniej ilości.

DLACZEGO Omega 3­6­9? Estry etylowe to najbardziej bezpieczna i najczystsza forma kwasów Omega 3. Estry te zostały dopuszczone przez FDA (Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków) oraz EFSA w Europie (Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności) do obrotu na rynku farmaceutycznym.

Źródło kwasów w oleju lnianym. Olej lniany, jako jedyny, zawiera duże ilości niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Len jest rośliną stworzoną do oczyszczania gleby, dlatego też olej lniany zawiera różnego rodzaju zanieczyszczenia i toksyny. Rozwiązaniem jest produkt Omega 3-6-9 produkowany na bazie oleju lnianego, który gwarantuje brak toksyczności i najwyższy poziom przyswajalności kwasów omega-3.

Sieci społecznościowe

Tagi