Awokado zapiekane z jajkiem - pomysł na sycące śniadanie

Śniadania białkowo-tłuszczowe sycą nas na bardzo długi czas. Takie rozwiązanie warto zastosować gdy wiemy, że czeka nas bardzo zabiegany dzień.

Dodatkowo awokado to głównie kwasy tłuszczowe nienasycone, które obniżają poziom cholesterolu we krwi oraz poprawiają nasz metabolizm – więc wspomagają także procesy odchudzania.

Składniki:

  • 1 awokado
  • 2 jajka
  • sól himalajska
  • świeżo mielony pieprz
  • szczypiorek

Przygotowanie:

1.  Awokado przecinamy na pół i wyciągamy pestkę.

2. Jeśli dziurka po pestce jest mała, powiększamy ją delikatnie łyżką drążąc większy otwór.

3.  Awokado układamy na blaszce i do dziurek wbijamy jajka.

4.  Całość doprawiamy solą himalajską i wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika.

5.  Obserwujemy aż jajko się lekko zetnie - około 20 minut.

6.  Po upieczeniu jajka posypujemy solą, świeżo mielonym pieprzem oraz posiekanym szczypiorkiem.

 

Źródło: przepis.nasukces.pl

Sieci społecznościowe

Tagi