Bezsenność? Rozdrażnienie? Wyczerpanie? - miód pomoże!

Spożywanie miodu zaleca się osobom wrażliwym, które bardzo silnie reagują na wszelkie wrażenia i u których dominuje poczucie wewnętrznej pustki, a nie tylko smutku: występuje zachwianie równowagi energii; bardzo wyraźnie zmniejsza się zwykłe poczucie humoru i pojawiają się skłonności do użalania się nad samym sobą; przeważają negatywne myśli i odczucia dotyczące własnej osoby, innych osób i przyszłości; pojawia się rezygnacja, zanik poczucia odpowiedzialności za siebie, a także utrata nadziei. W związku z tym nawet najmniejsze zmartwienie i podniecenie wywołują u nich poczucie beznadziei, przygnębienie i wyczerpanie nerwowe; trudno zasypiają, a rano po przebudzeniu czują się jeszcze gorzej, odczuwając niechęć, znużenie i przygnębienie.

Bezsenność

Przed snem należy wypić szklankę ciepłej wody z rozpuszczoną w niej łyżką miodu,który jest uznanym środkiem nasennym.

 

Nerwica serca, neurastenia, histeria

W czasie 1-2 miesięcznej kuracji zaleca się spożywanie w ciągu doby 100 - 120g miodu: rano i wieczorem po 30g, a po obiedzie 40-60g. Pół godziny przed zaśnięciem rozpuszczamy miód w szklance wody o pokojowej temperaturze. Już po 2 tygodniach chorzy odzyskują równowagę ducha, spokojny sen i chęć do pracy.

 

Na ogólne wzmocnienie organizmu

Podgrzać 1/2kg miodu do stanu płynnego (najlepiej w drugim, większym naczyniu z wodą). Do tego dodać porcję 20-25sztuk migdałów i tyleż zielonych liści pelargonii, które należy wcześniej rozdrobnić i stłuc na miazgę. Ponadto dodać 3 dorodne i dobrze oczyszczone cytryny ze skórką, które należy pokroić, usunąć pestki i zmielić. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Spożywać po jednej łyżce 2-3razy dziennie, na kilkanaście minut przed jedzeniem.

Szklankę soku z drobno utartej cebuli wymieszać ze szklanka miodu. Zażywać po łyżce 3 razy dziennie przed jedzeniem lub 2-3 godziny po posiłku.

 

Źródło: Czekański M., Rusin S., Miodolecznictwo, Wydawnictwo M, Kraków 2016.  

Sieci społecznościowe

Tagi