Cudowny pokarm, którego nie jemy

Jednak konopie mylą się z marihuaną, która także należy do rodziny cannabis. W USA doprowadziło to do ogólnokrajowej kampanii, która w końcu uniemożliwiła tamtejszym rolnikom zarabianie na tej tak pożytecznej roślinie. Gdyby ją przywrócić do łask, mógłby to być spory zastrzyk dla gospodarki, pomogłoby też uczynić rolnictwo bardziej czystym (konopie rosną z łatwością, bez pomocy toksycznych pestycydów), zapewniając jednocześnie milionom ludzi zdrowe białko.

Tak więc, żeby było jasne: konopie to nie marihuana i ich spożycie nie prowadzi do fałszywych, pozytywnych wyników testów narkotykowych. „Konopne jedzenie” zawiera 0,0001% tetrahydrokannabinolu (THC), związku odpowiedzialnego za psychoaktywne efekty cannabis. Marihuana zawiera 5 tys. razy więcej tej substancji. To tak, jakby porównywać piwo bezalkoholowe z wódką.

Łuskane nasiona konopi i sporządzane z nich proszki proteinowe są przyjemnymi w smaku bombami białkowymi. Zawierają wszystkie 10 podstawowych aminokwasów, składających się na pełne, roślinne źródło białka. Konopie są również lepsze dla naszej planety, w porównaniu ze źródłami białka zwierzęcego: jako rośliny, emitują do 20 razy mniej szkodliwych dla klimatu gazów.

Inne dobrodziejstwa konopi:

• Należą do największych na świecie naturalnych źródeł magnezu, niezbędnego do zdrowego metabolizmu.

• Dzięki zawartości żelaza i fosforu, ważnych pierwiastków śladowych, zwiększających poziom tlenu w tkankach, mogą być podstawą wyżywienia dla osób, które dużo ćwiczą.

• Zawierają dwa razy więcej białek niż np. nasiona chia czy lnu.

• Są naturalne: żadnego GMO.

Konopie i posiłki:

• Posyp łuskanymi nasionami sałatkę, jogurt czy płatki śniadaniowe.

• Dodaj łuskane nasiona do zupy, aby uzyskać kremową bombę proteinową.

• Dodaj proszek proteinowy do koktajlu czy musu i wymieszaj z dowolnymi składnikami, które uzupełnią łagodny, orzechowy smak konopi.

 

Na podst. The Miracle Food You're Not Eating , Leah Zerbe, Rodale News

Zdjęcie: Thinkstock

Sieci społecznościowe

Tagi