Ćwicz codziennie i miej końskie zdrowie

Kalorie, które tracisz podczas ćwiczeń, to (o ile nie jesteś zawodowym sportowcem) ledwie drobna część wszystkich kalorii spalanych w ciągu dnia. To, co jemy, dużo bardziej wpływa na naszą wagę. Po co więc zawracać sobie głowę ćwiczeniami? Bo łączy się z nimi wiele innych i większych korzyści.

Serce:

  • Regularna aktywność fizyczna zmniejsza o 30-50% ryzyko choroby niedokrwiennej serca i cukrzycy.
  • Kiedy ćwiczysz, twój mięsień sercowy też trenuje. Z czasem, serce staje się bardziej wydajne, dzięki czemu, maleje jego tętno spoczynkowe. To dobrze, bo wysokie tętno spoczynkowe to czynnik ryzyka umieralności na serce.
  • Regularne ćwiczenia pomagają zwiększyć produkcję tlenku azotu, kluczowego regulatora ciśnienia krwi. Spada nie tylko ciśnienie, ale także poprawia się dopływ krwi do mięśni szkieletowych i do serca,

Mózg:

  • Ćwiczenia poprawiają nastrój. Są tak efektywne, jak antydepresanty, za to bardziej bezpieczne.
  • Aktywność fizyczna łączy się ściśle ze zdolnościami poznawczymi i jasnością umysłu. W przypadku dorosłych w starszym wieku wykazano, że regularne spacery zmniejszają ryzyko zaburzeń funkcji poznawczych (także trening siłowy jest tu korzystny).  

Cały organizm:

  • Siła mięśni jest najlepszym wskaźnikiem przyszłej mocy kości: ćwiczenia chronią przed osteoporozą.
  • Ćwiczenia wiąże się z obniżeniem ryzyka nowotworów okrężnicy, piersi i prostaty, jak się sądzi, częściowo dzięki wpływowi na system insulinopodobnego czynnika wzrostu 1 (IGF-1).
  • Ćwiczenia wzmacniają antyutleniaczową obronę organizmu.
  • Dzięki ćwiczeniem, lepiej śpimy.
  • Ćwiczenia chronią przed chronicznymi zapaleniami. 

 

Na podst. Exercise Daily for Excellent Health, Dr. Fruhman

Sieci społecznościowe

Tagi