Dlaczego nasila się boom na odchudzanie

Zajmując się przez ponad 30 lat analizą faktów demograficznych i trendów, wiem, że prawie wszystko zależy od demografii. Ludzie z wiekiem robią bardzo przewidywalne rzeczy. To spostrzeżenie umyka ekonomistom i biznesowi. A szkoda, bo największe w historii USA pokolenie wyżu demograficznego w wielu sektorach będzie dominować, wydając tam więcej pieniędzy.

Jednym z najbardziej istotnych sektorów, które już są napędzane przez tę grupę i będzie tak przez kolejne 10 lat, jest ten związany z odchudzaniem.

W raporcie „Fale wydatków” pokazałem, jak w ciągu całego naszego życia, w ponad stu kluczowych sektorach konsumenckich, różne nasze wydatki rosną i osiągają szczyt. Wiek wpływa nawet na naszą wagę. Dzieci przybierają najwięcej na wadze, mając 14 lat, gdy przyspiesza ich wzrost. To cykl kalorii, który napędza konsumpcję chipsów i śmieciowego jedzenia, a jego szczyt przypada przeciętnie na wiek 42 lat. Po tym gwałtownym wzroście tyjemy już bardziej stopniowo. Mężczyźni osiągają wagę 142 funtów, gdy mają 15 lat. Potem rośnie ona do 185 funtów, gdy mają 60-70 lat. Przed 80-tką z powrotem spada, do 167 funtów. 15-letnie kobiety ważą średnio 123 funtów, ok. 155 funtów, gdy mają 55-60 lat i 139 funtów przed 80-tką.

By oszacować, kiedy będzie boom na rynku produktów odchudzających, wystarczy przesunąć wskaźnik urodzeń w USA o 60 lat do przodu, do miejsca, w którym waga (a tym samym zainteresowanie jej utratą) w przypadku obu płci osiąga szczyt. Według moich badań, boom na odchudzanie będzie trwać od dziś do co najmniej 2021 r. w przypadku kobiet i 2031 r. w przypadku mężczyzn. To najbliższe 8 do 18 lat!

 

Na podst. Why Weight Loss is Booming, Harry S. Dent Jr, Survive & Prosper

 

Sieci społecznościowe

Tagi