Gdzie szukać zysków

Na wiele branż i sektorów wpływają „trendy destrukcji”, co odbija się na sposobie, w jaki funkcjonują duże firmy. Stwarza to potencjalne możliwości inwestycyjne.

Oto one:

► Chmury obliczeniowe. Firmy przenoszą swe operacje IT do internetu. Obniża to koszty, sprzyja rozwijaniu aplikacji i uwalnia zasoby angażowane wcześniej w firmowy sprzęt i oprogramowanie. Do końca 2015 r. duże spółki planują zwiększyć udział „chmur" w swych aplikacjach z 9% do 21%. To oznacza więcej możliwości dla dostawców aplikacji, usług i produktów w technologii „chmur".

► Efektywność energetyczna. Wobec obciążeń, jakimi są dla firm regulacje dotyczące środowiska naturalnego, napięcia geopolityczne i zbyt powolne ożywienie gospodarki, wyjątkowo ważne stają się rozwiązania wspomagające efektywność energetyczną.

To działa na korzyść kolei (bardziej efektywnej energetycznie, niż transport samochodowy), dostawców produktów poprawiających efektywność paliw, rozwiązań i produktów pomagających zredukować zużycie energii w biurowcach, fabrykach itd.

► Sprzedaż detaliczna przez internet i komórkę. Do 2016 r. udział e-handlu w światowym handlu detalicznym powinien wzrosnąć z 6,5% do ponad 9%, a jego wartość przekroczy 1 bln dol.

To działa na korzyść detalistów, których modele biznesowe i podstawowe produkty są bardziej odporne na konkurencję online, a także – na korzyść oferujących internetowe i mobilne systemy płatności.
►Internet rzeczy. Wszechobejmująca integracja półprzewodników, komunikacji mobilnej i wielkich baz danych umożliwia szybki wzrost sieci produktów codziennego użytku, połączonych z internetem.

Pojawiają się inteligentne mierniki mocy czy wody (pozwalające zwiększyć efektywność i zmieniające np. sposób funkcjonowania farm). W fabrykach przybywa robotów, a automatyzacja to czołowa metoda zwiększania wydajności. Do tego dochodzą inteligentne systemy oświetleniowe w domach,połączone z siecią samochody i urządzenia przenośne, itd., itp.

To sprzyja producentom rozwiązań i urządzeń umożliwiających automatyzację i liderom w branży mobilnej, dostarczającym urządzenia przenośne, a także tym, których produktywność i efektywność mogą wyraźnie wzrosnąć dzięki automatyzacji.

 

Na podst. Where to Look for Profits, Martin Spring

 

Sieci społecznościowe

Tagi