Jak ćwiczyć o połowę krócej i... lepiej?

Wystarczy 20 minut intensywnych ćwiczeń dziennie, aby utrzymać formę - przekonują specjaliści. To z pewnością dobra wiadomość dla zapracowanych. Jednak trenerzy studzą optymizm - mniej znaczy ciężej 

Zgodnie z najnowszymi doniesieniami godzinny trening na siłowni, to stanowczo za dużo. Jednak zanim zaczniemy rezygnować z kolejnych ćwiczeń, specjaliści podkreślają, że aby taki trening był efektywny musi być intensywny.

- Jeśli skracasz czas treningu, musisz zadbać o to, aby jego intensywność była większa, a trening bardziej wyczerpujący - wyjaśnia Steve Barratt, ekspert w dziedzinie fitnessu.

American College of Sports Medicine przekonuje, że 20-minutowy intensywny trening może być równie skuteczny, co 40-45 minutowy wysiłek fizyczny. Te naukowe doniesienia wzięły pod uwagę również gwiazdy. Jennifer Aniston poświęca 22 minuty na bardzo intensywny trening cardio. Również modelka Helena Christiansen przekonuje, że wystarczy jej 20 minut ćwiczeń dziennie.

Steve Barratt twierdzi jednak, że nie należy od razu rzucać się na głęboką wodę. Zaleca, aby amatorzy systematycznie zwiększali intensywność treningu. Proponuje również, aby 20 minut intensywnych ćwiczeń łączyć z lżejszą, rekreacyjną aktywnością jak spacerowanie czy jazda na rowerze.

 

Źródło: life,forbes.pl

 

 

Sieci społecznościowe

Tagi