Jak firmy mogą poprawić zdrowie swoich pracowników.

Grupa szefów ponad 20 dużych przedsiębiorstw z USA  już 6 lat temu rozpoczęła nową kompanię dla  spółki American Heart Association (AHA), której celem jest wsparcie pracowników ich firm, aby ci lepiej dbali o swoje zdrowie.

Szczegóły tego, w jaki sposób akcja przełoży się na zmiany w miejscu pracy, nie są na razie jasne, ale wiadomo, że chodzi o „poprawę ogólnego stanu zdrowia pracowników, poprzez wspieranie prostych zmian w ich zachowaniu, które przynoszą znaczące rezultaty”. Jedną z głównych idei przyświecających grupie, jest zapewnienie członkom personelu lepszego dostępu do informacji na temat ich zdrowia.

Wydaje się, że ten rodzaj zachęty ze strony pracodawcy (do udziału w prozdrowotnych inicjatywach czy bycia bardziej świadomym swych wyników zdrowotnych) rzeczywiście wpływa na kondycję pracowników. AHA opublikowało wyniki badania, które pokazują, że takie podejście potrafi skutecznie oddziaływać.

Na przykład:

Pracownicy zachęcani przez kadrę kierowniczą do udziału w programach prozdrowotnych w miejscu pracy, w efekcie, niemal dwukrotnie częściej stwierdzają poprawę swego stanu zdrowia (61% wobec 34% tych, którym programu nie zaoferowano). Znacznie częściej też zmieniają sposób odżywiania się na zdrowszy (60% wobec 30%), tracą na wadze (41% wobec 27%), a także obniża się ich ciśnienie krwi (28% wobec 15%) i poziom cholesterolu (23% wobec 14%).

Takie inicjatywy poprawiają również stan wiedzy pracowników:

Osoby biorące udział do programach prozdrowotnych częściej znają swoją wagę (82% wobec 71%), ciśnienie krwi (52% wobec 39%) i BMI (30% wobec 14%). Co więcej, w przypadku pracowników, którzy nie mają dostępu do takich programów, mniejsze jest prawdopodobieństwo, że znają którykolwiek z tych wskaźników.

Duże innowacje w tym segmencie rynku wprowadza na rynek Polski Hubu life .

Dodanie czynnika ludzkiego do odpowiedzialności społecznej poprzez integrację życia zawodowego z osobistym oraz synergiczne zarządzanie długowiecznością zawodową dla optymalizacji jej życiowego i finansowego potencjału to misja nowej firmy. Warto obserwować ten projekt, który zestraja żywotność i skuteczność firmy z predyspozycjami i zdrowiem ludzi, którzy ją tworzą.

Przedsiębiorco obudź się....

John Mark Linden

Na podst. How Companies Can Make Their Staff Healthier, Tom Gara, The Wall Street Journal, Hubulife.com.

 

John Mark Linden

Autor

Pasjonata filozofii, ekonomii, neurofinansów, neurobiologii, neuroregulacji, psychoedukacji, totalnej biologii oraz psychoterapii.

Inspirujący doradca, nauczyciel,  oferuje swoim czytelnikom alternatywną, przywracającą człowiekowi siłę wewnętrzną. 

Przedkłada język przełomowych odkryć naukowych na łatwe do zastosowania porady i podaje konkretne odpowiedzi na pytania.

Prezentuje nowy sposób myślenia o człowieku i świecie. Jego ogromna dociekliwość i niezłomność w odkrywaniu prawdy tworzy niezwykłą charyzmę urzekającą każdego.

"Najpierw analiza przyczyn, potem synteza -  pozbieranie wszystkiego razem i ustawienie równowagi - wszystkiego w sobie".

 

 

 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi