Jak jeść zdrowo poza domem - 5 prostych sposobów

Jedną z najczęstszych przyczyn utrudniających zdrowe, regularne odżywianie z jaką się spotykam to jedzenie głównie poza domem. Częste stołowanie się w bardzo modnych w dzisiejszych czasach lunch barach, pakowane kanapki z podejrzanie długim terminem przydatności do spożycia, słodkie przekąski, drożdżówki czy dania gotowe są najlepszą drogą do otyłości i złego samopoczucia. Dla osób zabieganych często główny i największy posiłek dnia spożywany jest po powrocie do domu, nie rzadko w godzinach wieczornych co nie jest korzystne dla naszego układu trawiennego, który o tej porze mocno spowalnia swoją pracę szykując się do nocnego wypoczynku.

Jak sobie z tym poradzić?

Osoby mocno zapracowane często kwestie odżywiania w ciągu dnia stawiają na ostatnim miejscu bądź traktują jako dawkę małej przyjemności podczas przerwy w pracy. Niestety nie zawsze idzie to w parze ze zdrowym odżywieniem organizmu, co z resztą zostaje nam wyraźnie przez niego sygnalizowane poprzez złe samopoczucie, wzdęcia, biegunki czy poczucie przejedzenia. Warto więc zadbać o to, by poszczególne posiłki nie były przypadkowe lecz wcześniej przemyślane i zaplanowane. Najkorzystniej zawsze będzie jeśli będą to domowe zbilansowane dania z przeważającą ilością warzyw. Aby to ułatwić warto zaopatrzyć się w przynajmniej dwa „zgrabne” termosy (dobrze, żeby nie zajmowały dużo miejsca) oraz różnej wielkości plastikowe pojemniczki.

5 sposobów na zdrowe i odżywcze posiłki, które można wziąć ze sobą na wynos.

1. Zupy

To idealny pomysł na zdrowy, odżywczy i do tego jeszcze ciepły posiłek. Jeśli nie masz możliwości podgrzać w pracy swojej zupy możesz ją przechować w termosie, który utrzyma ciepło posiłku do kilku dobrych godzin.

2. Risotta, kaszotta i wszelkie dania jednogarnkowe

To również świetny pomysł na ciepły i odżywczy posiłek. Ten również możesz przechować w termosie. Wystarczy kilka prostych składników (np. pierś z indyka, ulubiona kasza, 3 rodzaje warzyw i aromatyczne przyprawy i zioła) i możesz komponować nieskończenie wiele wersji podobnych dań w zależności od preferencji smakowych.

3. Makarony

Makaron możesz łączyć z sosami ale także z chrupiącymi warzywami dzięki czemu powstanie pożywna i sycąca sałatka makaronowa. Wystarczy, że do wody, w której gotujesz makaron wlejesz odrobinę oliwy i po odcedzeniu również omaścisz makaron, dzięki czemu możesz go zabrać na gorąco w termosie a tłuszcz zapobiegnie sklejeniu oraz nada przyjemny oliwkowy smak. Drugi termos przyda się na ciepły sos. Osobiście nie łącze makaronu z ciepłym sosem wcześniej niż bezpośrednio przed spożyciem gdyż wówczas makaron robi się miękki a ja zdecydowanie przepadam za al dente. W przypadku sałatki możesz połączyć wszystkie składniki od razu.

4. Owsianki, jaglanki, orkiszowianki itd.

To doskonały posiłek na drugie śniadanie zwłaszcza dla łasuchów przepadających za słodkimi smakami. Danie to możesz przygotować na zwykłym mleku ale także na roślinny np. kokosowym, wówczas smakuje obłędnie. Do tego ulubiony owoc i odrobine miodu. W zależności od preferencji możesz to danie przechować w termosie by zjeść je na ciepło ale doskonale będzie też smakowało na zimno.

5. Upieczone warzywa i mięso/ryby

To smaczne i proste dania i kombinacji znowu tyle na ile pozwoli wyobraźnia. Warzywa można pokroić dzień wcześniej a mięso lub rybę zamarynować. Jakie warzywa? Mogą to być marchewka, bataty, papryka, kalafior, brokuł, pomidorki koktajlowe, pieczarki, buraki itd. Można wybrać 3 rodzaje, na które akurat macie ochotę, doprawione i skropione oliwą piec na blasze wyłożonej aluminiową folią razem z rybą lub np. piersią z kurczaka owiniętą folią aluminiową. Do pieczonych warzyw lubię jadać sosy jogurtowe np. sos curry, czosnkowy lub ziołowy. To danie również możesz zabrać ze sobą w termosach (osobno warzywa i osobno mięso/ryba) a sos w plastikowym pojemniczku.

 

Jadanie zdrowych domowych posiłków przez cały dzień to dobre rozwiązanie dla osób, które chcą zadbać o swoje ciało. Na początku przygotowanie dań na wynos może wydawać się uciążliwe jednak wdrożenie tego nawyku sprawi, że po jakimś czasie stanie się to proste i przyjemne.  

CHCESZ OTRZYMYWAĆ WIĘCEJ TREŚCI INSPIRUJĄCYCH DO ZDROWSZEGO ŻYCIA? ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER I OTRZYMAJ PREZENT!

                

 

Agnieszka Szumiec

Autor

Agnieszka Szumiec – od lat interesuję się zdrowym stylem życia a przede wszystkim zdrowym sposobem odżywiania dlatego postanowiłam przypieczętować tę pasję edukacją w zakresie dietetyki. Jestem świadoma, że sama teoria nie wystarczy dlatego zdecydowałam się poszerzyć tę specjalizację o psychodietetykę. Obecnie wspieram kobiety w ich decyzjach dotyczących zdrowego stylu życia, pomagam im lepiej poznawać siebie i swoje potrzeby oraz próbuję uaktywnić ich kobiecą siłę. Więcej na : www.kobiecaiszczesliwa.pl 

 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi