Jak śliwka w kompot

Śliwka najbardziej znana jest ze swoich właściwości korzystnych dla układu pokarmowego. Owoce te regulują trawienie, poprawiają apetyt i chronią przed wolnymi rodnikami. Dzięki dużej zawartości pektyn (błonnika) zapobiegają zaparciom, a tym samym zmniejszają ryzyko pojawienia się nowotworów jelita grubego. Pektyny wraz z kwasami organicznymi, kwasem winowym i jabłkowym działają na nasz przewód pokarmowy niczym miotła i pomagają mu pozbyć się zbędnego tłuszczu i cholesterolu. Jeśli to właśnie tę właściwość śliwki chcemy wykorzystać, to najlepiej wybierać węgierki i renklody. Bogate w błonnik są także śliwki suszone (7,1 g w 100 g w stosunku do 1,4 g w śliwkach surowych). Śliwki warto zaserwować także niejadkom, gdyż poprawiają apetyt. Zdrowotny wpływ śliwek został doceniony przez farmakologię. Wyciąg ze śliwek jest często wykorzystywanym składnikiem leków. Ochrona przed wolnymi rodnikami, którą zapewniają śliwki, możliwa jest dzięki zawartości witamin C, A i E. Zwłaszcza ta ostatnia rzadko występuje w owocach. Śliwki bogate są także w witaminy z grupy B, dlatego mają świetny wpływ na układ nerwowy i samopoczucie. Ciemne odmiany śliwek obfitują w polifenole (katechiny i kwas chlorogenowy), które wzmagają działanie antyoksydacyjne, a co za tym idzie zapobiegają nowotworom i miażdżycom. Pod względem składników mineralnych śliwki bogate są w potas, żelazo, magnez, wapń i fosfor. Zawartość tych składników ulega zwielokrotnieniu w śliwkach suszonych. W pestkach śliwek można odnaleźć amigdalinę, uznawaną za pomocną w walce z rakiem. Zdrowotne właściwości posiada także kora drzew. Wyciąg z kory śliwki jest stosowany w leczeniu schorzeń prostaty. Wyciąg ze śliwy japońskiej zakwasza mocz, co zapobiega bakteryjnemu zapaleniu pęcherza.

 

Produkty Benedyktyńskie

Śliwki węgierki bez pestki neutralizują nadmiar wydzielanych kwasów trawiennych, zapobiegają zaparciom, przeciwdziałają zatruciom. Są bogate w błonnik i ułatwiają spalanie tłuszczu. Dietetyczny środek spożywczy do pogryzania, doskonały dodatek do musli, ciast, kasz, ryżu oraz potraw mięsnych. Wszystkie rodzaje śliwek mają podobne wartości odżywcze. Zawierają witaminy C, A i E, potas, żelazo, magnez, wapń, fosfor, antyoksydanty.Owoce suszone są gorącym powietrzem w suszarni w warunkach zapewniających zachowanie maksimum walorów produktu.

Skład: suszone owoce śliwki węgierki bez pestki100%

 

 

 

Źródło: www.akademiasmaku.pl

Źródło: www.produktybenedyktynskie.com

Sieci społecznościowe

Tagi