Jaki jest najlepszy sposób, by zoptymalizować swoją florę jelitową?

Często są one bowiem zrobione z pasteryzowanego nabiału, a nieraz także dosładzane, w tym sztucznymi słodzikami. Zawierają też inne dodatki.

Lepszym rozwiązaniem jest przeprowadzenie fermentacji samodzielnie, w domu, zwłaszcza, że nic w tym trudnego. Z surowego, świeżego mleka można zrobić kefir, są też warzywa, które łatwo ukisić.

Do ponad roku, w naszym biurze w Chicago, co tydzień przygotowujemy dla pracowników od dwóch do trzech galonów sfermentowanych warzyw. Jako zaczyn wykorzystujemy te same szczepy bakterii, które sprzedajemy jako suplement diety. Nasz zespół je zbadał i wiemy, że produkują 10 razy więcej witaminy K2, niż jakakolwiek inna „startowa” kultura bakteryjna.

Kiedy zbadaliśmy warzywa, okazało się, że w 3 ich uncjach do 4 znajduje się dosłownie 10 mld korzystnych bakterii, czyli jakieś 100 razy więcej, niż w butelce jakiegokolwiek silnego probiotyku.

Zatem widać wyraźnie, że, chcąc zoptymalizować florę jelitową, dużo lepiej jest jeść sfermentowane pożywienie, a już najlepiej - przygotowane w domu. Dla porównania, na opakowaniu jogurtu probiotycznego wiodącej marki przekonują nas, że zawiera on „miliardy” kultur Bifidus regularis (probiotycznych), a w rzeczywistości - jest ich tam znacznie mniej, niż w warzywach ukiszonych w domu.

Dodatkową korzyścią, jeśli chodzi o sfermentowaną żywność, jest to, że część z niej to znakomite źródło witaminy K2, która jest ważna dla zapobiegania miażdżycy i chorobom serca.

 

Na podst. Probiotics May Help Control Your Blood Pressure, Mercola.com

Sieci społecznościowe

Tagi