7 kroków do optymalnego zdrowia jelit + bezpłatny program...

  1. Jedz nieprzetworzoną żywność. Upewnij się, że spożywasz dużo błonnika z warzyw, fasoli, orzechów, nasion czy pełnych ziaren zbóż.gluten

  2. Eliminuj żywność wywołującą alergie. Jeśli uważasz, że twój organizm jest wrażliwy na to, co jesz, spróbuj diety eliminacyjnej. Usuwaj z jadłospisu, na tydzień lub dwa, gluten, nabiał, drożdże, kukurydzę, soję, jaja i obserwuj, jak się miewa twój układ pokarmowy i co się dzieje z innymi objawami.

  3. Zwalczaj wszelkie infekcje, nadmiar flory jelitowej itp. Pasożyty, bakterie w jelicie cienkim i drożdże mogą osłabić prawidłowe funkcje przewodu pokarmowego.

  4. Uzupełniaj enzymy trawienne. Jeśli jest ich w jelitach za mało, nie można prawidłowo przetwarzać spożywanego jedzenia na surowce potrzebne do funkcjonowania ciała i mózgu. Staraj się, aby w tym, co jesz, było jak najwięcej różnorodnych enzymów trawiennych.

  5. Zadbaj o swój las deszczowy przyjaznych bakterii. Jedz probiotyki. To pomoże ci przekształcić florę bakteryjną w jelitach na taką, która jest niezbędna dla ich zdrowia.

  6. Jedz dobre tłuszcze. Suplementy diety zawierające kwasy omega-3 pomagają zwalczać zapalenia przewodu pokarmowego.

  7. Staraj sie mieć zdrową podszewkę jelit. Składniki odżywcze, które ją leczą, to np. glutamina i cynk. Jeśli podszewka jest chora, „zreperują ją” i przywróć normalne funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

https://www.kobiecaiszczesliwa.pl/5-dniowe-oczyszczanie/

Na podst. Steps to optimal digestive health, Mark Hyman, drhyman.com

Agnieszka Szumiec

Autor

Agnieszka Szumiec – od lat interesuję się zdrowym stylem życia a przede wszystkim zdrowym sposobem odżywiania dlatego postanowiłam przypieczętować tę pasję edukacją w zakresie dietetyki. Jestem świadoma, że sama teoria nie wystarczy dlatego zdecydowałam się poszerzyć tę specjalizację o psychodietetykę. Obecnie wspieram kobiety w ich decyzjach dotyczących zdrowego stylu życia, pomagam im lepiej poznawać siebie i swoje potrzeby oraz próbuję uaktywnić ich kobiecą siłę. Więcej na : www.kobiecaiszczesliwa.pl 

 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi