Kluczowe decyzje

Przytłaczająca większość menedżerów aktywnych funduszy akcji „jest tragiczna, jeśli chodzi o wyczuwanie, kiedy sprzedawać”, zauważa John Authers. Po odliczeniu podatków, ta przypadłość jest główną przyczyną, dla której nie udaje im się pokonać indeksu.

Dlaczego sprzedawanie jest takie trudne?
„Każda decyzja o sprzedaży dotyczyć będzie spółki, o której w pewnym momencie myśleliśmy, że jej zakup jest dobrym pomysłem. Sprzedaż z powodu niedostatecznych wyników, a już zwłaszcza z powodu strat, oznacza przyznanie się do błędu i na zawsze tę pomyłkę uwypukla. Sprzedaż z wyprzedzeniem uwypukla zysk" – stąd ryzyko, że pojawi się pokusa przedwczesnej sprzedaży.
Badanie przeprowadzone przez Inalytics pokazuje, że dobre decyzje o zakupie poprawiają roczne zwroty o 0,47 punktu procentowego, ale decyzje o sprzedaży kosztują dwa razy tyle, czyli 0,94 punktu procentowego (bez uwzględnienia opłat). Dobrzy sprzedawcy to „rzadka rasa" – podsumowuje Inalytics.

 

 

Na podst. Critical decisions, Martin Spring

Sieci społecznościowe

Tagi