Komosa ryżowa ze szparagami

Składniki:

  • 1-2 pęczki szparagów (jeden można zastąpić młodą cukinią),
  • pół-1 szklanka kaszy quinoa (albo gruba kasza orkiszowa),
  • opcjonalnie garść świeżych listków bluszczyka kurdybanka,
  • 1 listek laurowy,
  • 2 ziela angielskie,
  • kilka ziaren pieprzu (np. kubeba),
  • po szczypcie bertramu i macierzanki,
  • masło klarowane do smażenia,
  • sól do smaku.

 

Przygotowanie:

Komosę obficie płuczemy i odcedzamy, najlepiej na sicie (pozbywamy się saponin, dzięki czemu kasza nie będzie gorzka). Gotujemy ją pod przykryciem, we wrzątku (1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody) z listkiem laurowym i zielem angielskim, do miękkości (około 15 minut). Po tym czasie mieszamy i przykrywamy na kwadrans aż spęcznieje.

W tym czasie płuczemy szparagi, odcinamy im główki (odkładamy na bok), zdrewniałe końcówki odrzucamy. Resztę obieramy cieniutko nożem szczelinowym i kroimy na wstążki. Główki szparagów, jeśli są większe, blanszujemy wrzucając na chwilę do wrzątku.

Szparagi przesmażamy na maśle, doprawiając do smaku solą, bertramem, macierzanką i świeżo zmielonym pieprzem (główki też, choć blanszowane możemy dodać pod koniec). Szparagi podajemy z komosą i wiosennymi listkami kurdybanka.

 

 

Źródło: http://www.hildegarda.edu.pl/komosa-ryzowa-ze-szparagami/

Sieci społecznościowe

Tagi