Lekarze i pacjenci powinni więcej rozmawiać o pieniądzach

Jednak medycy są zaskakująco nieświadomi kosztów usług i zabiegów, które zalecają, co jaskrawo pokazało badanie przeprowadzone wśród chirurgów-ortopedów: tylko 20% z nich w miarę prawidłowo oszacowało koszt urządzeń, których rutynowo używają.

Brak jasności co do kosztów, między pacjentami i lekarzami, nie jest problemem łatwym do rozwiązania. Każda firma ubezpieczeniowa, producent urządzeń, szpital czy laboratorium może mieć inne wynegocjowane kontrakty z dostawcami i płatnikami, w których ceny są często objęte tajemnicą. Przy takim braku przejrzystości, lekarze mają zwykle nad kosztami niewielką kontrolę albo żadnej.

Pacjenci i lekarze tradycyjnie unikają rozmów o pieniądzach. Dobre zdrowie nie było traktowane jako przedmiot negocjacji handlowych, kiedy płacono nam kurczakami. Ale zważywszy, że jedna trzecia amerykańskich rodzin boryka się wysokimi rachunkami za leczenie, lekarze powinni głębiej zaangażować się w to, jak ich zalecenia wpływają na generalny dobrostan pacjentów.

Nasi pacjenci nie powinni rezygnować z jedzenia i ogrzewania, żeby zapłacić za to, co im przepisujemy, jeśli możemy zaproponować im tańszą alternatywę.

 

Na podst. Doctors and Patients Need to Talk More About Money, Carol Cassella, The Wall Street Journal

Sieci społecznościowe

Tagi