Magnez

Organizm człowieka zawiera ok. 24g magnezu, z czego 50% jest zgromadzone w kościach, a 45% w płynie wewnątrzkomórkowym. Magnez wchłaniany jest w jelicie cienkim, przeciętnie z pokarmów wchłania się 30-40% tego pierwiastka. Dużą rolę we wchłanianiu magnezu ma wapń, a również witamina D i B6, natomiast wysoka zawartość tłuszczu, błonnika, taniny i szczawianów w pokarmie ogranicza jego przyswajanie.

Przy urozmaiconej diecie nie powinno być problemów z pokryciem dziennego zapotrzebowania, a jego źródłem może być też woda do picia.

Jednak w wielu populacjach, zarówno w krajach trzeciego świata jak i krajach rozwiniętych stwierdza się niedostatek magnezu u znacząco dużego odsetka osób – to skutek jego zmniejszonej ilości w przetworzonym pożywieniu.

 

 

Suplementy diety dla Ciebie, prof. Iwona Wawer, Wyd. II rozszerzone, Wydawnictwo Wektor, str.92

Prof. dr hab. Iwona Wawer

Autor

Prof. dr hab. Iwona Wawer - chemik, profesor nauk farmaceutycznych, pracuje na Wydziale Farmaceutycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Zajmuje się chemią fizyczną, a więc dyscypliną wykorzystującą metody fizyki w badaniach związków chemicznych.

Autorka lub współautorka ponad 150 publikacji naukowych, kilku książek oraz portalu www.naukadlazdrowia.pl. Od 2011 r. ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” 

W wolnym czasie żegluje na Mazurach. 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi