Najważniejsza zasada (nie)jedzenia owoców

Włączenie owoców we właściwy sposób do diety pozwala lepiej przyswajać witaminy i poprawia trawienie. Większość z nich to wspaniale źródło błonnika, potasu, witaminy C, kwasu foliowego itd., itp. Te składniki pomagają zapobiegać infekcjom, obniżają ryzyko chorób serca, udaru czy wysokiego ciśnienia krwi. Natomiast jedzenie owoców niezgodnie z wiedzą o odżywianiu może wyrządzić więcej złego, niż dobrego.

Najważniejsza zasada:

Owoce należy jeść same albo z innymi owocami, na pusty żołądek.

Kiedy je spożyjemy, trawienie przebiega bardzo szybko, a organizm wykorzystuje inne enzymy. Jeśli zjemy tylko owoce, żołądek może łatwiej sobie poradzić ze wszystkimi składnikami, jakie zawierają.

Jeżeli jednak dojdą inne pokarmy, trawienie jest zbyt powolne, a składniki owoców mogą zacząć fermentować w jelitach. To może doprowadzić do rozstroju żołądka i innych zaburzeń przewodu pokarmowego, a potem - do dalszych schorzeń.

Stosowanie tej zasady jest proste.

Jedz owoce na jakąś godzinę przed danym posiłkiem i około 2 godzin po nim. W przypadku cięższych dań, jak makaron czy kotlety, potrzebne są nawet 3-4 godziny. Natomiast po czymś lekkim, jak zielona sałata na lunch, wystarczy odczekać 1,5 godziny.

Najlepszy czas na obfitość owoców: gdy służą jako pierwszy poranny posiłek, przy pustym żołądku, albo jako drugie śniadanie.

Więcej owoców w jednym czasie to dobry pomysł. Generalnie, potrzebujemy zjeść 3-4 owoce dziennie (albo 2 miseczki sałatki owocowej).

Zdecydowanie unikaj jedzenia ich przed pójściem spać. Są pełne cukrów prostych, które szybko podsycą twą energię, a to utrudni ci zaśnięcie.

Wielbiciele koktajli i musów! Do mleka orzechowego czy kokosowego dodawajcie mało owoców i rzadko. A najlepiej wcale.

Suszonych dotyczą te same zalecenia, co surowych. Są one poza tym za słodkie i zbyt uzależniające, zatem trzeba ograniczać ich porcje.

 

Na podst. The Major Rule for Eating Fruit, Ella Leché, www.mindbodygreen

Sieci społecznościowe

Tagi