Naturalny środek na poprawę pamięci i koncentracji – MIGDAŁY.

Trzeba przyznać, że ich sklepowa cena 39,90 zł za kilogram nie zachęca do zakupu, ale biorąc pod uwagę, że zwykły batonik to wydatek rzędu 2 zł to z dwojga złego lepiej dołożyć drugie 2 zł i kupić ich 10 dag. Są jednymi z najsmaczniejszych bakalii, a walory smakowe, jak wiadomo się cenią. Co prawda są dosyć kaloryczne, bo jedna paczka (100g) to aż 572 kcal ale zdecydowanie warto włączyć je do swojego dziennego menu i zastąpić nimi słodkie, równie wysokokaloryczne przekąski.

Tym jakże pięknym, niezachęcającym do kupna wstępem, pragnę zaprezentować Wam migdały. O ile wstęp mógł was zniechęcić, to szereg ich wartości odżywczych, magicznych mocy, powinien zdecydowanie przemówić na ich korzyść. Poza tym, że są naprawdę przepyszne, są również legalną, zdrową przekąską między posiłkami, a przez swoją wysoką zawartość kaloryczną, mogą wręcz zastąpić nam jeden z posiłków (np. drugie śniadanie lub kolację). Docenią je również osoby pracujące fizycznie, pod wpływem stresu czy osoby przemęczone, poprzez sporą zawartość magnezu. Można z nich bowiem przygotować napój przynoszący ukojenie nerwom, oraz likwidujący napięcie mięśniowe. Wystarczy zalać 100  g drobno zmielonych migdałów zimną wodą (np. mineralną) wymieszać (a najlepiej zmiksować blenderem) i wypić. Ponadto Food and Drug Administration zatwierdziło fakt, że spożycie dziennie około 30 – 35 migdałów pomoże w obniżeniu ryzyka choroby niedokrwiennej serca, oraz pomoże obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi.

Należy jednak pamiętać, jako że w migdałach znajduje się bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, to poddając je obróbce termicznej (np. zalewając wrzątkiem, piekąc itp.) te dobre dla nas kwasy zmieniają się w kwasy tłuszczowe trans, czyli szkodliwe dla naszego organizmu tłuszcze obniżające nasz dobry cholesterol, a podwyższając ten zły, dodatkowo powodując tycie czy wszelkiego rodzaju stany zapalne w naszym organizmie. Dlatego najlepiej spożywaj je na surowo. Ja lubię dodawać kilka migdałów do owsianki, ale nie gotuję ich w niej, tylko wsypuję po przelaniu owsianki do salaterki. Dodatkowym atutem włączenia migdałów do naszej dziennej diety, będzie duża zawartość witaminy E, która (jak poparto badaniami) przyczynia się do zmniejszenia zachorowalności na raka wątroby, chorób serca, udaru mózgu, miażdżycy. Witamina E znajdująca się w migdałach zapobiega również powstawaniu zmarszczek oraz chroni nasz układ krwionośny. W 100 g migdałów znajdziemy aż 240 mg witaminy E co daje 120% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

Chcesz mieć mocne zęby i kości? Wybierz migdały! W zaledwie 100 g migdałów znajdziesz 200 mg wapnia – jednego z budulców kości i zębów. Poza wapniem, w migdałach znajduje się również fosfor – drugi budulec, oraz białko (około 20g w 100g migdałów).

Chcesz poprawić pamięć i koncentrację? Wybierz migdały! Są one również źródłem witamin B1, B2 i PP, usprawniają funkcje mózgu, dzięki czemu poprawia się nasza koncentracja i łatwiej zapamiętujemy informacje.  Dodatkowo witamina B2 jest znana również z właściwości poprawiających wzrok oraz uelastycznia naszą skórę.

Chcesz mieć zdrową skórę, włosy  i paznokcie? Migdały są dla Ciebie! Dzięki zawartości cynku. Dodatkowo cynk zapobiega przeziębieniom i pełni funkcje regulujące pracę układu odpornościowego. Jeżeli jesteś w ciąży, regularne spożywanie migdałów dzięki zawartości cynku zapobiegnie częściowo powstawaniu rozstępów na Twojej skórze, ponieważ cynk jak i wyżej wspomniana witamina B2, pomaga uelastycznić skórę. Możesz zmiksować garść migdałów z ulubioną odżywką do włosów lub np. z oliwą z oliwek i nałożyć maseczkę na włosy na około 30 minut. Po tym czasie należy maseczkę dokładnie spłukać i umyć włosy szamponem. Po regularnej kuracji staną się naturalnie błyszczące i miękkie w dotyku.

Jak mają się one do dbania o sylwetkę skoro są wysokokaloryczne i jeszcze zawierają tłuszcze? A no mają się dobrze do odchudzania mimo wszystko. Nie poddając ich obróbce termicznej zdrowe tłuszcze nienasycone nie krzywdzą naszych starań o lepszą figurę, a wręcz pomagają w odchudzaniu i utracie wagi. Są wysokokaloryczne, ale mają szereg innych pożądanych właściwości, które pomagają uzyskać zdrowe ciało, w którym schowamy sportowego ducha [;)] Jeżeli mogę polecić ich spożycie aby nie narobić szkody, zjedz garść migdałów dziennie np. w ramach drugiego śniadania lub kolacji, możesz je dodać również do porannej owsianki, co usprawni już z rana pracę Twoich szarych komórek [;)] Także nie bój się i smacznego!

 

Źródło: http://healthyvibes.blog.pl/

 

Sieci społecznościowe

Tagi