Niskocukrowa dieta jest najlepsza – kto z was o tym wiedział?

Nauka popiera jedzenie zawierające mniej cukru i więcej tłuszczu. Okazuje się, że taka dieta jest najbardziej skuteczna zarówno, jeśli chodzi o różne parametry zdrowotne, np. markery stanów zapalnych, jak i gubienie zbędnych kilogramów.

Niedawno, renomowane pismo medyczne, Annals of Internal Medicine, opublikowało artykuł na temat badania „Skutki diety niskocukrowej i diety niskotłuszczowej: próba randomizowana”. Badanie to przeprowadzono na grupie 148 mężczyzn i kobiet, którzy nie cierpią na choroby sercowo-naczyniowe, ani na cukrzycę. Przeszli oni na dietę niskocukrową, albo na niskotłuszczową. Ci pierwsi jedli dużo więcej tłuszczu, niż drudzy. Przez 12 miesięcy oceniano efekty i okazało się, że osoby na diecie niskocukrowej i zarazem wysokotłuszczowej straciły znacznie więcej na wadze, niż te na typowej diecie niskotłuszczowej. U tych, którzy jedli więcej tłuszczu niż cukru, wyraźnie poprawiły się parametry lipidowe i markery stanów zapalnych.

Co ciekawe, osoby na diecie niskocukrowej przyjmowały 13% dziennej dawki kalorii z tłuszczów nasyconych, podczas gdy American Heart Association zaleca tu 5-6%. „Niskotłuszczowa” grupa jadła więcej ziaren zbóż i skrobi, redukując kalorie z tłuszczu o prawie 30% dziennej dawki, co także jest ciągle rekomendowane przez rządowe agencje.

Istnieją 2 podstawowe powody, dla których niskocukrowa, bogata w tłuszcze dieta jest godna polecenia:

  1. Jest zgodna z tym, jak żywiliśmy się praktycznie od zarania ludzkości.

  2. Najbardziej przez nas cenione pisma naukowe potwierdzają, że dla zdrowia człowieka jest to absolutnie najlepsza dieta.

Do tego smaczna.

 

Na podst. Low-Carb Diet is Best – Who Knew?, www.drperlmutter

Sieci społecznościowe

Tagi