Po co ten detoks?

Żyjąc w świecie współczesnym zmagamy się z trudnymi warunkami środowiska. Nawet jeśli nie wykraczamy poza obowiązujące normy społeczne to i tak dajemy sobie nieźle popalić, nasze organizmy bowiem nie są tak naprawdę przystosowane do pochłaniania tłustych pączków, wódki z colą czy kilogramów cukru w najróżniejszych postaciach. Do tego dochodzi praca w stresie, często w klimatyzowanych pomieszczeniach, dużo kawy dla złudnego podtrzymywania energii czy jedzenie w biegu przy równoczesnym przeglądaniu pilnych dokumentów. Przywykliśmy do naszego trybu życia i często pomimo iż nawet mamy świadomość, że ten nam nie służy myśl o jego zmianie jest na tyle przerażająca, że nawet nie podejmujemy prób. Często zmiana kojarzy nam się z koniecznością wyrzeczeń, użycia silnej woli czy silnym uczuciem braku czegoś, co jest nam zabronione.

Dla wielu prędzej czy później przychodzi moment, w którym stają przed decyzją: albo będę nadal tyć, coraz więcej chorować a moje samopoczucie będzie się pogarszać albo podejmę kroki, które zbliżą mnie do sposobu życia harmonizującego z naturą, dzięki czemu poprawię stan zdrowia i zwiększę poziom swojej energii.

Nie ma się co oszukiwać, najkorzystniej byłoby wprowadzenie radykalnych zmian z dnia na dzień zabraniając sobie powrotu do starych nawyków. Niestety dla większości ludzi to czysta teoria, większość osób nie jest w stanie wprowadzić na stałe ekstremalnych zmian żywieniowych, niestety często jesteśmy zwyczajnie uzależnieni od przetworzonego jedzenia nie mając do końca świadomości z takiego stanu rzeczy. Dlatego jestem zwolennikiem małych lecz konkretnych kroków wprowadzając ułatwienia, które zmniejszą „optycznie” odczucie zmiany. 

Co możesz zrobić już teraz, by poprawić jakość swojego odżywiania?

  • Dbaj o to, by Twoje posiłki były świeże, smaczne i solidne. Jeśli będziesz czuć satysfakcję po zjedzeniu obiadu zmniejszysz potrzebę podjadania i bez pokus dotrwasz do smacznej i zdrowej kolacji.
  • Skrupulatnie planuj co będziesz jeść, by na Twój talerz nie trafiały przypadkowe produkty. Zwracaj uwagę na proporcje warzyw w każdym posiłku, niech będzie ich jak najwięcej.
  • Zacznij odróżniać skąd tak naprawdę pochodzi Twoja potrzeba zjedzenia. Czy naprawdę jesteś głodny/a? A może tylko znudzony/a lub potrzebujesz poprawić samopoczucie? Jeśli ochota na jedzenie nie pochodzi z głodu spróbuj ją czymś zastąpić.
  • Staraj się nie jadać na co dzień w restauracjach czy lunch barach. Kiedy samodzielnie przygotujesz posiłek masz pewność co się w nim znajduje. Można znaleźć wiele sposobów na pakowanie większość posiłków na wynos, wystarczy zaopatrzyć się w pojemniki i termosy i tak planować posiłki, by jedzenie poza domem było organizacyjnie jak najłatwiejsze.
  • Warto przedłużać czas niejedzenia czyli pominąć kolację lub opóźnić śniadanie (fakt, o konieczności jego zjedzenia zaraz po przebudzeniu już jakiś czas temu został obalony i stał się mitem). Kilkunastogodzinny post przynosi wiele korzyści dla organizmu i pomaga kontrolować wagę.
  • Kilka razy w roku warto oczyszczać organizm stosując jedną z wybranych metod, które proponują specjaliści. Pomimo dużej inteligencji naszych narządów warto raz na czas wesprzeć nasz system i pomóc w detoksykacji. 

 

Powodzenia!

Agnieszka Szumiec

 

MAM DLA CIEBIE NOWOROCZNY PREZENT!

DARMOWY PROGRAM „5 - DNIOWE OCZYSZCZANIE ORGANIZMU”

Co w nim otrzymasz?

Co zrobić by bezpłatnie otrzymać e – booki?

Zapraszam!

Agnieszka Szumiec

Autor

Agnieszka Szumiec – od lat interesuję się zdrowym stylem życia a przede wszystkim zdrowym sposobem odżywiania dlatego postanowiłam przypieczętować tę pasję edukacją w zakresie dietetyki. Jestem świadoma, że sama teoria nie wystarczy dlatego zdecydowałam się poszerzyć tę specjalizację o psychodietetykę. Obecnie wspieram kobiety w ich decyzjach dotyczących zdrowego stylu życia, pomagam im lepiej poznawać siebie i swoje potrzeby oraz próbuję uaktywnić ich kobiecą siłę. Więcej na : www.kobiecaiszczesliwa.pl 

 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi