Propozycja postu wg. św. Hildegardy z Bingen

Przygotowanie

Pijemy dużo herbatki koprowej. Rezygnujemy z białka zwierzęcego na rzecz lekkostrawnych i czysto roślinnych potraw, takich jak chleb pełnoziarnisty, ryż pełnoziarnisty, ziemniaki, sałatki. Zamiast śniadania jemy do południa jedynie trochę owoców.

Dzień przeczyszczenia

Pierwszy dzień postu jest zarazem dniem przeczyszczenia. Używamy do tego celu ciasteczek imbirowych. W okresie bezpośrednio poprzedzającym post zdrowotny zmieniamy sposób odżywiania.

Dieta: Na śniadanie kilka jabłek, w południe zupa postna i herbatka ziołowa (koprowa).

Dni postu właściwego

Rano nie należy zbyt szybko wstawać – najpierw zjedzmy ciasteczko imbirowe i pozostańmy jeszcze chwilę w łóżku.

Dieta: Na śniadanie pijemy herbatkę koprową lub kawę z ziarna orkiszowego. Przez dwa pierwsze dni postu właściwego możemy jeszcze normalnie pracować, potem już ograniczamy wysiłek, dając organizmowi więcej czasu na odpoczynek. W południe i wieczorem wypijamy małymi łyczkami nie za gorącą zupę postną.

Dni powrotu

Dni powrotu to trzy dni następujące po poście właściwym, podczas których znowu przyzwyczajamy się do normalnej diety. Jednocześnie winniśmy stopniowo podejmować wysiłek fizyczny.

Dieta pierwszego dnia: Na śniadanie jabłko pieczone przez 30 min. w piecu na średnim ogniu. Można je posypać cynamonem. Na posiłek południowy i wieczorny w dalszym ciągu zupa postna, ale tym razem już bez odcedzania ziaren i warzyw. Tę stałą zawartość należy dokładnie przeżuć.

Dieta drugiego dnia: Dzień rozpoczynamy od wzmacniającego śniadania. 50 gramów płatków orkiszowych zmieszać z 400 mililitrami wody. Dorzucić jedno małe, pokrojone jabłko oraz po szczypcie gałgantu, cynamonu i bertramu. Całość zaciągnąć łyżeczką miodu i gotować 3 min. Przed spożyciem można jeszcze dosypać łyżkę stołową babki. Również na posiłek południowy przewidziany jest orkisz w postaci risotta lub zupy orkiszowej. Można też wypić rosół z kurczaka. Na kolację przygotowujemy chleb orkiszowy z wegetariańskim smarowidłem i odrobiną masła lub kawałeczkiem kurczaka czy indyka.

Dieta trzeciego dnia: Tego dnia można już jeść niemal normalnie, spokojnie smakować jedzenie w mniejszych, lecz częstszych porcjach rozłożonych na cały dzień. Jeszcze przez jakiś czas należy zrezygnować z potraw ciężkostrawnych, takich jak wieprzowina, kiełbasy czy produkty z dużą zawartością tłuszczu.

 

 

Sieci społecznościowe

Tagi