Proste kroki, by unormować ciśnienie krwi

1. Nie jedząc śniadania: badania wykazują, że „punktowe” poszczenie pomaga walczyć z otyłością i cukrzycą typu 2, które przyczyniają się do nadciśnienia. Wyposzczony organizm staje się bardziej wrażliwy na działanie insuliny i leptyny. Najprostszą metodą przeprowadzenia takiej głodówki jest ograniczenie posiłków do wybranego, wąskiego przedziału dnia. Najlepiej zacząć ich spożywanie w porze lunchu.

2. Optymalizując poziom witaminy D w organizmie: miażdżyca tętnic przyczynia się do wysokiego ciśnienia krwi. Komórki w ścianie aorty (baroreceptory) wyczuwają ciśnienie krwi, dając systemowi nerwowemu sygnał do jego podwyższenia lub obniżenia. Niedobór witaminy D w organizmie prowadzi do usztywnienia arterii, co może upośledzać sygnały wysyłane przez baroreceptory.

3. Radząc sobie ze stresem: związek między stresującym życiem, a nadciśnieniem jest dobrze znany. Tłumienie negatywnych emocji, takich jak strach, gniew czy przygnębienie, może obniżyć naszą zdolność radzenia sobie z codziennymi problemami i spinającymi nas wydarzeniami. Aby ją poprawić, polecam Technikę Wolności Emocjonalnej (EFT).

4. Normalizując stosunek kwasów omega-3 do omega-6: większość z nas konsumuje zbyt wiele kwasów omega-6 i zdecydowanie za mało kwasów omega-3, które zwiększają wrażliwość receptorów insuliny. Kwasy omega-6 znajdują się, m.in., w kukurydzy, soi, rzepaku, krokoszu barwierskim i oleju słonecznikowym. Jeśli spożywamy ich dużo, trzeba to ograniczyć. Z kolei najlepsze źródła kwasów omega-3 to ryby lub, jeśli okażą się za drogie lub „trudne”, suplement w postaci tłuszczu kryla, którego potencjał jest aż 48 razy większy, niż tłuszczu ryb.

5. Eliminując kofeinę: związek między spożyciem kawy, a nadciśnieniem, nie jest do końca zrozumiany, niemniej osoby z nadciśnieniem z pewnością powinny unikać napojów i posiłków zawierających kofeinę.

6. Jedząc witaminy C i E: badania pokazują, że witaminy C i E mogą pomagać w obniżaniu ciśnienia krwi. Jeśli jesz naturalne produkty, to powinieneś przyswajać wystarczające ilości tych substancji w swojej normalnej diecie. Jeżeli zdecydujesz się na stosowanie suplementów, upewnij się, że są one naturalnego pochodzenia.

7. Spożywając ekstrakt z liści drzewa oliwnego: podczas pewnego badania okazało się, że jedzenie przez jego uczestników z nadciśnieniem granicznym 1 grama ekstraktu z liści drzewa oliwnego dziennie, przez osiem tygodni, spowodowało u nich znaczny spadek ciśnienia krwi i obniżenie się poziomu „złego” cholesterolu (LDL). Kupując ów ekstrakt, warto szukać świeżego, naturalnego płynu. Możemy też sporządzać w domu napar z tych liści, zalewając wrzątkiem równowartość dużej łyżki do herbaty.

8. Dzięki prostym sztuczkom: zwiększenie poziomu tlenku azotu we krwi może otwierać naczynia krwionośne, obniżając tym samym ciśnienie. Do metod podnoszenia stężenia tego związku chemicznego we krwi należą: gorąca kąpiel, wdychanie i wydychanie powietrza tylko jednym nozdrzem oraz jedzenie gorzkiego melona, bogatego w aminokwasy i witaminę C.

 

Na podst. Probiotics May Help Control Your Blood Pressure, Mercola.com

Sieci społecznościowe

Tagi