Przedsiębiorco, dbaj o zdrowie! Jesteś potrzebny światu.

Przedsiębiorco, dbaj o zdrowie! Jesteś potrzebny światu.

Często można zaobserwować, że osoby zabiegane, mocno zaabsorbowane swoimi zawodowymi sprawami kwestie żywieniowe stawiają na jednym z mniej ważnych miejsc. W pogoni za pieniędzmi, karierą, spełnianiem ambicji zawodowych zapominamy o tym, jak ważni jesteśmy my sami w kontekście zdrowia czy nawet zwykłej dla siebie uwagi. Różne są tego powody, część osób nie uświadamia sobie tych kwestii i jedzenie traktuje jako jeden z obowiązków, który wykonują byle gdzie i byle jak byle nie zważając na zawartość składników odżywczych w spożywanym posiłku. Spotkałam też osoby bardzo świadome tego jak duży wpływ na nasz organizm ma jakość odżywiania, jednak tryb życia zawodowego pomimo wszelkich starań zaburza regularność wartościowego odżywiania. Kiedy wpadamy w wir spotkań, ważnych służbowych rozmów czasem zapominamy o porze jedzenia dopóki pod koniec dnia nie przypomni nam o tym nasz pusty żołądek. Służbowe wyjazdy czy szkolenia także nie sprzyjają temu, by odżywiać się dobrze, dni poza domem bywają okazją do spożywania „śmieciowego jedzenia” czy żywienia się w restauracjach co jak wiadomo nie zawsze musi nam służyć.

Co zrobić aby pomimo dużej aktywności zawodowej nie zapominać o dobrym odżywianiu?

  • Pierwszym warunkiem jest uwaga, jaką powinniśmy dawać dla Siebie każdego dnia. Jedzenie to duża przyjemność ale podstawową jego funkcją jest odpowiednie odżywienie organizmu o czym nigdy nie należy zapominać. Dlatego, aby uniknąć bezwartościowych przekąsek w ciągu dnia, warto z uwagą planować swoje posiłki. Może się to wydawać czaso i pracochłonne ale trudne mogą być tylko pierwsze dni, gdyż z czasem zdrowy nawyk zakorzeni się na tyle, że będzie naturalnym odruchem każdego dnia.
  • Dla osób lubiącym podjadać w ciągu dnia doskonałym rozwiązaniem będzie przygotowanie listy zdrowych i smacznych przekąsek. Możliwości w tym zakresie jest nieograniczona ilość, może to być mieszanka orzechów z bakaliami czy surowe marchewki. Dzięki temu niekoniecznie zdrowy nawyk podjadania może zamienić się z wartościowy nawyk odżywiania organizmu.
  • Jeśli często jadasz w restauracjach na pewno wiesz, że nie zawsze służy to utrzymaniu prawidłowej wagi. Dlatego zamiast rezygnować z posiłku warto z uwagą dokonywać wyboru dań. Więcej na temat dobrego odżywiania się w restauracjach  możesz przeczytać w tym artykule: http://zdrowiepowraca.pl/artykul,restauracje-wrogiem-diet-odchudzajacych-ale-czy-na-pewno
  • Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, dlatego zamiast robić długie rozpiski na temat tego co mogę zjeść a czego nie lepiej trzymać się zawsze jednej zasady. Przy każdym posiłku gdziekolwiek jest on spożywany powinny dominować warzywa w każdej postaci. Wówczas mamy pewność że posiłek jest odżywczy nawet jeśli pozostała jego część wzbudza jakiekolwiek wątpliwości.

Powyższe wskazówki to bardzo proste a zarazem skuteczne rozwiązania dla osób, które są zabiegane i dotychczas nie zważały na to co jedzą tłumacząc się brakiem czasu. Zastosowanie się do nich to także dobra droga do zadbania o swoją wagę bez większego wysiłku a nawet przeciwnie, z czasem może ona sprawiać dużo przyjemności.

 

Kurs online “Odstaw diety i schudnij” KLIKNIJ BY DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ

Agnieszka Szumiec

Autor

Agnieszka Szumiec – od lat interesuję się zdrowym stylem życia a przede wszystkim zdrowym sposobem odżywiania dlatego postanowiłam przypieczętować tę pasję edukacją w zakresie dietetyki. Jestem świadoma, że sama teoria nie wystarczy dlatego zdecydowałam się poszerzyć tę specjalizację o psychodietetykę. Obecnie wspieram kobiety w ich decyzjach dotyczących zdrowego stylu życia, pomagam im lepiej poznawać siebie i swoje potrzeby oraz próbuję uaktywnić ich kobiecą siłę. Więcej na : www.kobiecaiszczesliwa.pl 

 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi