Siemię Lniane – SUPERFOOD.

Siemię lniane zwane jest  również „superfood” nie bez powodu. Jest to jeden z tych produktów spożywczych, który ma wyjątkowo dobry wpływ na nasz organizm. Jest jednym z najsilniejszych źródeł kwasów tłuszczowych omega-3 oraz posiada szereg korzyści dla naszego zdrowia i urody.

Ziarenka lnu zawierają prawie dwa razy więcej kwasów omega-3 niż olej rybny. Jako, że jest pochodzenia roślinnego, idealnie nadaje się dla osób stosujących dietę wegetariańską i wegańską. Za niezwykle śmieszną cenę (około 5zł za opakowanie 400g) nabywamy środek idealny na wszelkie dolegliwości i poprawiający naszą urodę. W sklepie możemy znaleźć najbardziej popularne brązowe ziarenka siemienia lnianego oraz rzadziej spotykane (i droższe) – złociste, te drugie mają więcej składników odżywczych. Len występuje również w postaci mielonej natomiast nie jest polecane kupno mielonego siemienia ponieważ jako, że się utlenia, traci również swoje wartości odżywcze, dlatego lepiej kupić całe ziarenka i mielić je na bieżąco i na bieżąco w ciągu 1-2 dni spożywać. Nie spożywajmy natomiast całych suchych nasion gdyż organizm nie trawi ich zbyt dobrze, a same ziarenka mogą nam zatkać układ pokarmowy. Można je na przykład wsadzić do wody, podczas kiedy nasiąkną i zmiękną, utworzy się z nich galaretka gotowa do spożycia. Po zmieleniu natomiast, siemię traci swój smak i możemy je spokojnie dodać do każdej potrawy, ja wsypuję 2 łyżeczki do jogurtu naturalnego lub do porannej owsianki.

Oprócz spożywania doustnego, możemy również ugotowanym, rozmoczonym lnem, w postaci galaretki natrzeć włosy – idealnie je odżywi i wzmocni oraz zapobiegnie rozdwajaniu się końcówek. Galaretka z tego cudownego produktu nadaje się również do wzmocnienia płytki paznokciowej, więc jeśli Twoje paznokcie są w kiepskiej kondycji, łamią się i rozdwajają siemię będzie dla nich najlepszą, naturalną odżywką. Dodatkowo kisiel z siemienia lnianego idealnie nawilża gardło, zapobiegając suchości oraz łagodzi ból gardła. Jest również idealnym lekiem na biegunkę.

Minusem siemienia lnianego jest zawartość fitoestrogenów, które nie są zalecane dla kobiet w ciąży i dzieci. Pozwalają one natomiast niwelować problemy natury kobiecej, redukują PMS. Zawiera również glikozydy cyjanogenne, które po roztarciu uwalniają aceton oraz kwas cyjanowodorowy, natomiast jego ilość jest tak niewielka, ze spożycie 2-4 łyżek dziennie wpływa na nasz organizm przeciwzapalnie i odkażająco. Dodatkowo Dr Budwig odkryła, że enzym który występuje w naszej wątrobie i tkankach -  rodanaza - podczas obecności związków siarki ma zdolność przekształcania cyjanków w witaminę B12, która przyczynia się do wytwarzania czerwonych krwinek oraz wspomaga prawidłowe działanie naszego układu nerwowego.

 

 

Sieci społecznościowe

Tagi