Testy odchudzania – dieta niskowęglowodanowa

Na Uniwersytecie Harvarda zakończono niedawno badania, które dowodzą, że można spożywać więcej kalorii i nadal tracić na wadze, jeśli ograniczy się węglowodany (w badaniach nie uwzględniono wpływu ćwiczeń).

Zmniejszenie ilości spożywanych cukrów ma największy wpływ na metabolizm w przypadku 3 diet: 1. o niskiej zawartości tłuszczu, 2. o niskim indeksie glikemicznym, i 3. o bardzo niskiej zawartości węglowodanów. Najgorsze wyniki osiągano przy diecie nr 1, a najlepsze przy nr 3. Ale badacze stwierdzili, że najlepsza dla zdrowia jest dieta nr 2. Nr 2 i nr 3 pozwalają spożywać aż 300 kalorii dziennie więcej, niż nr 1 i nadal tracić na wadze. Badanie wykazało również, że dieta nr 2 jest łatwiejsza do stosowania, ze względu na możliwość spożywania niektórych węglowodanów, występujących w ziarnach, owocach i warzywach.

Niemniej pamiętajmy, że nie ma jednej diety dla każdego. Nie wszyscy trawimy żywność w ten sam sposób.

 

Na podst. WEIGHT LOSS TEST--LOW CARB, LeDuc, World Life Expectancy

Sieci społecznościowe

Tagi