Każdy rak jest spowodowany przez stres. Myśl może zmienić twój mózg i ciało!

Około 80% procent problemów zdrowia fizycznego, emocjonalnego i umysłowego może być bezpośrednim skutkiem sposobu myślenia. Przeciętna osoba ma w ciągu dnia ponad 30 000 myśli. Zaniedbując kontrole nad myślami, tworzymy warunki w których rozwijają się choroby, sami doprowadzamy się do utraty zdrowia.

Toksyczne myślenie przekłada się na stres w ciele, a tego rodzaju napięcie jest coś więcej niż przelotna emocja. Toksyczne myśli to takie, które wywołują negatywne i niespokojne emocje, a te z kolei wytwarzają substancje biochemiczne, powodując stres w ciele.

Pod wpływem silnego stresu, substancje chemiczne zalewają twoje ciało i intensywne uczucia wywołują fizyczne skutki. Uczucie takie jak gniew, lęk, niepokój czy rozgoryczenie na dłuższą metę wywierają straszliwy wpływ na zdrowie. Zagrzebane głęboko uczucia gniewu, lęku, niepokoju i goryczy tworzą emocjonalne wulkany w ciele.

Każdy rak jest spowodowany przez stres. Może nie wiesz, że układ immunologiczny zabija większość komórek rakowych. Kiedy komórki raka przemieszczają się w ciele, potężni wojownicy z układu odpornościowego niszczą je- w większości przypadków.

Jeżeli jesteś długotrwale bardzo zmartwiony, przygnębiony, zaniepokojony lub rozgniewany, a do tego nieustannie myślisz  o wydarzeniach czy też o osobach, które doprowadziły cię do tego stanu, możesz wzmocnić działanie czynników stresujących. Zbytnie obciążone ciało nie jest w stanie funkcjonować optymalnie i staje się bezbronnie wobec różnych problemów. Wszystkie powyższe czynniki stają się idealnym podłożem dla chorób psychosomatycznych.

Przykładem nadmiernego obciążenia układu odpornościowego ciała jest także brak równowagi w poziomie kortyzolu. Kortyzol reguluje i wspiera funkcje serca, układu odpornościowego i metabolizmu. Jednak gdy poziom kortyzolu z powodu stresu wzrasta i nadmiernie dopływa do mózgu, pod jego wpływem czasowo kurczą się wspomnienia i nie mamy do nich dostępu (może być pustka w głowie w czasie egzaminie lub innej stresującej sytuacji),  dlatego naucz się  równoważyć pracę i odpoczynek zanim będzie za późno.  

Codzienne wyciszenie, relaks, sen, masaże, medytacje oraz ćwiczenia (szybki marsz, jazda na rowerze, pływanie, rozciąganie), modlitwa to korzyści płynące dla Twojego umysłu i ciała.

Zachęcam wszystkich do uczestnictwa w warsztatach redukcji stresu Mindfulness organizowanych przez www.stopokoi.pl. To nic innego jak skupiona świadomość, interaktywne i  zaangażowane myślenie prowadzące do zrozumienia siebie.

Uzyskasz większą energię i entuzjazm do życia, wykształcisz umiejętności długotrwałego utrzymania uwagi, zwiększysz zdolność do koncentracji i poprawy pamięci, nabierzesz odwagi by wnikliwiej obserwować siebie i zauważać swoje rutynowe reakcje i zachowania, rozwiniesz umiejętność objęcia uwagą tych obszarów ciała, umysłu, relacji, które tego najbardziej potrzebują , lepiej radzić  Sobie będziesz z uporczywymi myślami i z trudnymi emocjami, poprawisz samoakceptację, pewność siebie oraz życzliwość dla siebie i innych, odzyskasz dobre samopoczucie i równowagę wewnętrzną, poprawisz relacje towarzyskie, rodzinne, zawodowe, oraz zwiększysz odporność na stres i poprawisz samopoczucie.

 

Zródło: Kto wyłączył mój Mózg. Dr. Caroline Leaf. 

www.stopokoi.pl

Zioła o. Zygmunta PAMIĘĆ I KONCENTRACJA. Suplement diety.

Zastosowanie: Wspomaganie koncentracji i pamięci uzasadnia obecność bakopy, której związki czynne optymalizują pracę mózgu, u młodych jak i u ludzi starszych. Występujące w surowcu bakozydy (saponiny steroidowe) podtrzymują procesy odtruwania organizmu. Korzeń żeń-szenia, bogaty w ginsenozydy (saponiny), aktywizuje również pamięć i koncentrację w stanach zmęczenia oraz w okresie wytężonej nauki. Zielona herbata jest źródłem związków polifenolowych, o właściwościach antyoksydacyjnych i wspiera organizm w okresie stresu oraz przemęczenia. Dodatek lecytyny wspomaga działanie wyciągów roślinnych.

 

https://produktybenedyktynskie.com/p1724,ziola-o-zygmunta-pamiec-i-koncentracja-suplement-diety

Sieci społecznościowe

Tagi