Zalety spożywania pestek dyni

Pestki dyni to niewątpliwie jedno z najlepszych naturalnych źródeł witamin, minerałów oraz kwasów tłuszczowych. Tym produktem powinny zainteresować się osoby, które pragną się odchudzić, ale również osoby szukające ulgi w problemach jelitami oraz nadciśnieniem. Ponadto pestki dyni posiadają szereg innych właściwości. Pomagają zwalczyć tasiemca, a nawet glistę ludzką! Pestki dyni słyną przede wszystkim z bardzo dużej ilość magnezu, żelaza, cynku, fosforu, miedzi oraz witaminy E! Nie są to jednak wszystkie składniki, które możemy znaleźć w tych małych pestkach. Pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Regularne spożywanie może przyczynić się do poprawy ogólnego stanu zdrowia!

Zalety spożywania pestek dyni:

  • Nerki. Dzięki obecności fito związków, pestki dyni mogą przyczynić się do zmniejszenia ryzyka różnych chorób związanych z nerkami!
  • Stres i przygnębienie psychiczne. Regularne spożywanie pestek dyni poprawia ogólne samopoczucie oraz przyczynia się do obniżenia stresu oksydacyjnego. Takie zalety zawdzięczamy dwóm składnikom, czyli tryptofan oraz glutaminian.
  • Zwiększają płodność. Cynk to jeden z najważniejszych pierwiastków wpływających na męską płodność. Badania wykazują, że średnio 70 procent mężczyzn posiada niedobór tego pierwiastka. Uwaga cynk w pestkach dyni należy do jednych z najlepiej przyswajalnych!
  • Działanie przeciwpasożytnicze. Jeśli chcemy, aby pestki dyni zadziałały w ten sposób, to musimy wybrać świeże pestki dyni, czyli takie, które nie są suszone. Tylko pod tą postacią posiadają duże zawartości kukurbitacynów, które przyczyniają się do usuwania robaków oraz tasiemców. Ponadto ważne jest, aby pestki zjadać rano (na czczo).
  • Więcej energii. Dzięki dużej zawartości żelaza produkt ten przyczynia się do wzmożonego procesu krwiotwórczego, który przyczynia się do zwiększania energii.
  • Szybko uzupełniają magnez. Wystarczy 1/2 szklanki nasion dyni, aby w 92 procentach zaspokoić zapotrzebowanie na magnez! Dzięki temu ustąpią nam skurcze mięśni, stres, bóle głowy, a włosy i paznokcie będą znacznie bardziej wytrzymałe.
  • Pestki dyni alkalizują organizm. Bardzo ważna wiadomość, dla osób, które dbają o swoje zdrowie oraz zrównoważony odczyn organizmu. Codzienne spożywanie pestek dyni powoduje wyrównanie poziomu pH. Dzięki temu nasz organizm nie będzie podatny na bakterie, wirusy oraz grzyby. Dzieje się tak, ponieważ nie namnażają się one w środowisku zasadowym.
  • Posiadają działanie antynowotworowe. Liczne badania naukowe potwierdziły, iż regularnie spożywane pestki dyni przyczynia się do zmniejszenia ryzyka raka prostaty oraz piersi.

 

Produkty Benedyktyńskie

 

Pestki dyni mogą być pyszną przekąską oraz dodatkiem do musli i innych potraw. Pestki dyni są bogatym źródłem witamin i substancji mineralnych. 100g pestek z dyni pokrywa 80% dziennego zapotrzebowania na cynk, który ma pozytywny wpływ na cerę i gojenie ran. Dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych poprawiają funkcjonowanie układu trawiennego i naczyniowo - sercowego i układu odpornościowego. Dodane do muesli, zupy, surówki i innych potraw będą stanowiły nie tylko doskonały walor smakowy, ale także wzbogacą posiłek o potrzebną dawkę mikroelementów. Pestki dyni, oprócz kwasów tłuszczowych, zawierają też mnóstwo witamin i minerałów. Witaminy obecne w pestkach dyni, to: witamina E, witamina B1,witamina B2, witamina B6, witamina A, witamina C oraz witamina D. Te małe ziarenka, ze względu na tak duże bogactwo witamin, powinny jak najczęściej pojawiać się w jadłospisie jako urozmaicenie zdrowej diety. Witamina E to w organizmie ważny przeciwutleniacz. Bierze udział w dostarczaniu składników odżywczych do komórek. Poza tym wzmacnia ściany naczyń krwionośnych oraz chroni czerwone krwinki przed przedwczesnym rozpadem. Witamina B1 odgrywa zasadniczą rolę w procesach oddychania tkankowego, głównie w przemianie węglowodanów. Niedobór witaminy B1 może powodować zaburzenia układu nerwowego, krążeniowego oraz pokarmowego.

 

Źródło: www.arturtopolski.pl

Źródło: www.produktybenedyktynskie.com

 

Sieci społecznościowe

Tagi