Źródła wapnia prof. Iwona Wawer

Bogatym źródłem wapnia jest mleko i produkty mleczne: kefir, jogurt, twarożek, sery dojrzewające. Dostarczenia organizmowi 1g wapnia oznacza wypicie aż 4 szklanek mleka. Jednak wiele osób nie lubi mleka, chętnej je sery.

Zaopatrzenie organizmu w wapń i witaminę D jest ważne w dzieciństwie i okresie dojrzewania, kiedy kości rosną i rozbudowują się. Kiedyś zmiękczenie kości obserwowano u niedożywionych dzieci wychowywanych ba ciemnych podwórkach, ale teraz krzywica praktycznie nie występuje. Do picia mleka i jedzenia twarożku trzeba jednak namawiać nastolatki. Niedobór wapnia w okresie intensywnego wzrostu jest przyczyną osiągnięcia niskiej szczytowej masy kostnej, co po latach może prowadzić do wczesnego pojawienia się osteoporozy.

 

Suplementy diety dla Ciebie, prof. Iwona Wawer, Wyd. II rozszerzone, Wydawnictwo Wektor, str.98

Prof. dr hab. Iwona Wawer

Autor

Prof. dr hab. Iwona Wawer - chemik, profesor nauk farmaceutycznych, pracuje na Wydziale Farmaceutycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Zajmuje się chemią fizyczną, a więc dyscypliną wykorzystującą metody fizyki w badaniach związków chemicznych.

Autorka lub współautorka ponad 150 publikacji naukowych, kilku książek oraz portalu www.naukadlazdrowia.pl. Od 2011 r. ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” 

W wolnym czasie żegluje na Mazurach. 

Wszystkie artykuły autora

Sieci społecznościowe

Tagi