Odmładzające pomidory

Największym sprzymierzeńcem jest z pewnością sok pomidorowy. Warto wspierać się nim podczas diety odchudzającej. Fakt, że sok zawiera dużo błonnika, a mało kalorii sprawia, że możemy po niego sięgać, gdy mamy skłonność do przejadania się.

"Pomidory zawierają likopen, jednak największą jego ilość znajdziemy w pomidorach, które zostały poddane obróbce termicznej. Dlatego zaleca się spożywanie dużej ilości soków pomidorowych, zup czy sosów pomidorowych - one zawierają bardzo duże ilości likopenu. Ponadto pomidory cechuje bardzo niska kaloryczność. 100 gramów pomidora to zaledwie 30 kalorii. A dzięki zawartości beta-karotenu świetnie wpływają na wygląd skóry" - wyjaśnia dietetyk Aneta Łańcuchowska, założycielka oraz główny dietetyk w Poradni Dietetycznej "halsa"

Pomidory są sprzymierzeńcem w utrzymaniu pięknej skóry. Po pierwsze, zawierają sporo witaminy C, co sprawia, że wpływają na zwiększone dotlenienie skóry, wzmacniają drobne naczynka krwionośne. Zawarta w pomidorach witamina E zapobiega w powstawaniu zmarszczek i walczy z przedwczesnym starzeniem się skóry.

Pomidory są także wartościowym źródłem żelaza i potasu. Potas sprawia, że pomidory w diecie wpływają na dobrą pracę naszego mózgu. Osoby pracujące przy komputerze powinny częściej sięgać po pomidory, gdyż zawarta w nich witamina A wpływa korzystnie na nerwy wzrokowe.

"Pomidory zawierają przede wszystkim bardzo duże ilości potasu, więc są zalecane tym osobom, które mają problemy z nadciśnieniem. Ponieważ one obniżają poziom wysokiego ciśnienia. Zalecane są również osobom, które mają problemy z układem krążenia, dzięki zawartości składników mineralnych poprawiają jego funkcjonowanie" - podkreśla dietetyk.

Pomidorów nie powinno też zabraknąć w diecie kobiet oczekujących dziecka - dostarczają, bowiem potrzebnego do zdrowego rozwoju dziecka kwasu foliowego.

Przekonani o zaletach pomidorów możemy ruszyć na zakupy. Jak wybrać dobre pomidory? Wystarczy je... powąchać. Intensywny zapach mówi o tym, że pomidory spokojnie dojrzewały na krzaku. Zbyt wcześnie zerwane i dojrzewające, np. na parapecie nie maja już tak intensywnego zapachu. Ważny jest też kolor - intensywne zabarwienie powinno być także i przy szypułce.

Zamiast napojów energetycznych i izotonicznych po ciężkim treningu na siłowni warto sięgnąć po sok pomidorowy - twierdzą specjaliści. Badacze przekonują, że pozwala on łatwo zregenerować siły po dużym wysiłku.

"Pomidory są bardzo bogatym źródłem sodu. Jak wiadomo podczas treningu wraz z potem tracimy sporo sodu, dlatego też zaleca się po treningu spożycie soku pomidorowego" - zaleca Łańcuchowska.

Te zbawienne dla atletów właściwości, pomidor zawdzięcza likopenowi - organicznemu związkowi chemicznemu, który nadaje warzywu soczysty odcień czerwieni. Najnowsze badania wskazały, że osoby czynnie uprawiające sport, które po ćwiczeniach wypijały szklankę soku pomidorowego łatwiej odzyskiwały siły, niż te, które sięgały po napoje energetyczne.

 

Źródło: PAP life

Sieci społecznościowe

Tagi