Oto, jak byśmy wyglądali, gdyby nasze twarze były symetryczne

Symetria twarzy często jest uważana za jeden z głównych wyznaczników atrakcyjności kobiet i mężczyzn. Ale czy słusznie?

Niedawno, fotograf mody Alex John Beck postanowił sprawdzić tę tezę, fotografując ludzi z ulicy, a następnie tworząc idealnie symetryczne wersje ich twarzy. W tym celu, po zrobieniu modelom zdjęć portretowych, opracowywał fotografie tak, by powstały lustrzane odbicia lewej i prawej połowy każdego oblicza.

Uzyskane rezultaty z pewnością są nie do pary, a także trochę niepokojące. Beck podzielił się z nami kilkoma zdjęciami, zamieszczonymi poniżej. Pozostałe prace można obejrzeć na jego stronie internetowej.

 

Alex John Beck 

W przypadku osób z bardziej symetrycznymi rysami twarzy, efekt był znacznie subtelniejszy.

Alex John Beck 

Po każdej sesji fotograficznej natychmiast robiono symetryczne wersje portretu, aby pokazać je modelom.

Alex John Beck 

Ci, którzy mieli bardziej symetryczne twarze, byli zadowoleni z rezultatów.

Alex John Beck 

Zdaniem Becka, w większości przypadków, portretowani ludzie wyglądali po przeróbce raczej na swoje dawno zaginione rodzeństwo, niż na inną wersję samych siebie.

Alex John Beck 

Osoby o mniej symetrycznych rysach twarzy podchodziły do „symetrycznych wersji” z mniejszym entuzjazmem, nawet jeśli na którymś z portretów wyszły korzystnie.

Alex John Beck 

W przypadku niektórych, efekt był niepokojący.

Alex John Beck 

Niektóre cechy zostały uwypuklone. Lewa strona twarzy i szyi tego mężczyzny jest szczupła, zaś prawa dużo grubsza i masywniejsza.

Alex John Beck 

Beck mówi, że starał się zachować strukturalną integralność każdej twarzy, gdyż chciał, by fotografowani wyglądali realistycznie.

Alex John Beck 

Odmówił dołączenia oryginalnych portretów, aby uniknąć sytuacji, w której patrzący skupialiby się głównie na wyszukiwaniu różnic. Woli, by zamiast tego, uważnie przyglądali się każdej twarzy.

Alex John Beck 

 

Na podst. Here's what people would look like if their faces were symmetrical, Harrison Jacobs,  Business Insider

Sieci społecznościowe

Tagi