Regenerujące smoothie z kaszą jaglaną i malinami

Szybkie i bardzo odżywcze smoothie. Zawiera spore ilości białka i węglowodany złożone. Połączenie to zapewni Ci odpowiedni poziom regeneracji. Dodatkowo antyoksydanty zwalczają wolne rodniki i przyśpieszają procesy naprawcze. Koktajl ten polecany jest szczególnie po treningu!

Ilość porcji: 2

 

Czas przygotowania: 20 min.

 

Wartość odżywcza na 100 g potrawy: Energia: 94 kcal | B: 3,2 g | W: 18,5 g | T: 1,7 g | Błonnik: 3,2 g

 

 

 

Składniki:

  • kefir naturalny - 1 szklanka
  • kasza jaglana sucha - 40 g
  • banan - 1 szt
  • maliny mrożone - 150 g
  • sok z limonki - 1 łyżeczka
  • śliwki - 2 szt.
  • nasiona chia - 2 łyżeczki

 

Kaszę jaglaną podpraż w rondelku do momentu, aż zacznie wydzielać orzechowy aromat. Następnie zalej ją dwukrotnie większą ilością wody i gotuj 15-20 minut pod przykryciem na wolnym ogniu. Ugotowaną kaszę przełóż do kielicha blendera, dodaj kefir, banana podzielonego na mniejsze cząstki, mrożone maliny, sok z limonki i pozbawione pestek śliwki. Zmiksuj wszystko na gładką masę (ok. 2 minuty na szybkich obrotach). Przelej masę do wysokiej szklanki. Przed podaniem posyp koktajl nasionami chia.

 

 

 

Źródło: Anna Kowalczyk, Tomasz Antoniszyn, Kaszoterapia, Wydawnictwo M, Kraków 2017

Sieci społecznościowe

Tagi