Sałatka szparagowa z rukwią wg. św. Hildegardy

Składniki: 500 g świeżych szparagów, sól, szczypta cukru, 1 łyżka masła, 1 garść rukwi, 2 łyżki soku cytrynowego, 2 łyżki oliwy ziołowej.

Przygotowanie: Szparagi umyć i usunąć łyko. Gotować 25 min. w słonej wodzie, aż będzie je można pogryźć. Pozostawić do obcieknięcia i wystygnięcia na sitku. Nieco wywaru odstawić na sos. Rukiew szybko opłukać w zimnej wodzie i grubo pokroić. Zrobić sos z soku cytrynowego, oliwy ziołowej i odrobiny wywaru szparagowego. Wystygłe szparagi drobno pokroić i wymieszać z sosem. Przed podaniem odstawić na co najmniej pół godziny do przegryzienia. Dodać rukiew. Z tą sałatką smakuje pełno ziarnisty chleb orkiszowy.

Rukiew  wzmacnia i oczyszcza krewpoprawiaj trawienie przez pobudzenie wydzielania żółci i działa nawilżająco na płuca i gardło. Pomimo chłodnego charakteru, ostry smak tego krzepkiego zioła wspiera ruch energii w organizmie, uwalniając tym samym zastoje krwi. Dodatkowo nie sposób pominąć także innych właściwości leczniczych, czyli skutecznego hamowania rozrostu tkanki nowotworowej, wygładzania i poprawiania wyglądu skóry, co roślina ta osiąga głównie przez swój wpływ na krew i trawienie.

Sieci społecznościowe

Tagi