Właściwa higiena snu

ZASADY WŁAŚCIWEJ HIGIENY SNU:

1. Śpij tak długo jak potrzebujesz, by czuć się świeżo i zdrowo w ciągu nadchodzącego dnia, lecz nie próbuj spać dłużej. Skracanie czasu spędzonego w łóżku wpływa ponoć na pogłębienie samego snu, podczas gdy nadmiernie długie godziny wypoczynku wydają się powodować, że sen staje się płytki i przerywany.

2. Regularna godzina porannej pobudki wzmacnia poczucie stabilności cyklu dziennego i prowadzi do ustalenia się pory odczywania wieczornej senności.

3. Stała dawka codziennej aktywności fizycznej pogłębia prawdopodobnie sen; sport czy gimnastyka uprawiana okazjonalnie nie wywiera żadnych dodatkowych korzyści na przebieg snu podczas nadchodzącej nocy.

4. Głośne dźwięki, dochodzące śpiącego od czasu do czasu (na przykład przelatujące samoloty), zakłócają sen nawet tym ludziom, którzy słysząc je nie budzą się i nie pamiętają ich następnego ranka. Osoby zmuszone do spania w pobliżu źródeł hałasu powinny wyposażyć sypialnie w ekrany dźwiękochłonne.

5. Nadmiernie ogrzane pomieszczenie nie sprzyja zdrowemu snu, lecz nie ma też dowodów, jakoby nadmiernie wychłodzona sypialnia go pogłębiała.

6. Głód potrafi wybić ze snu; lekka przekąska przed pójściem spać może temu zapobiec.

7. Czasami warto uciec się po pigułki nasennej, lecz ciągłe jej używanie nie daje rezultatów u osób cierpiących na przewlekłą bezsenność. (Alternatywą pigułek jest korzen waleriany).

8. Kofeina spożyta wieczorem zakłóca procesy senne, nawet jeśli spożywająca osoba tego nie odczuwa.

9. Alkohol pomaga ludziom znajdującym się w stanie napięcia zasnąć, lecz sen będzie przerywany i niespokojny.

10. Ludzie odczuwający gniew i frustrację, gdyż nie moga zasnąć, nie powinni próbować tego za wszelką cenę; niech raczej zapalą światło i zajmą się czymś innym, co odwróci ich uwagę od bezsenności.

11. Nałogowe palenie tytoniu zakłóca procesy senne.

Omega 3-6-9 (w dpowiednich proporcjach) + melisa + chmiel + lawenda + głóg + czarny bez + siemię lniane.

Wspiera uspokojenie i prawidłowy proces zasypiania. 

- Ziele melisy, szyszka chmielu, kwiat lawendy działają tonizująco
   
i rozluźniają co pozytywnie wpływa na proces zasypiania. 
-  Owoc głogu wspomaga układ krążenia. 
- Siemię lniane, kwiat lawendy i ziele melisy optymalizują proces trawienia.

 

 

 

 

Źródło: Dr Michael A. Schmidt, Ominąć antybiotyki, Wydawnictwo ABA, Warszawa 1993

Źródło: www.produktybenedyktynskie.com

Sieci społecznościowe

Tagi