Dlaczego warto jeść czerwoną kapustę?

Kapusta czerwona jest bogata w:

- antocyjany (przeciwutleniacze), które chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami
- witaminy: B1, B2, B6, E, C, A
- potas, magnez, cynk, sód, wapń, fosfor, żelazo
- kwas foliowy i flawonoidy

Składniki zawarte w czerwonej kapuście działają:

- oczyszczająco, pozbywając się toksyn z naszego organizmu
- antynowotworowo, chroniąc komórki przed rakiem
- przeciwzapalnie oraz ochronnie
- łagodząco na obrzęki i stłuczenia
- leczniczo na wrzody żołądka
- wzmacniająco na naczynia krwionośne

Dodatkowym atutem tej odmiany kapusty jest jej niska kaloryczność. W 100g zawiera jedynie 40 kcal.

Niestety, aby w pełni skorzystać z dobroci czerwonej kapusty, trzeba zadbać o jej obecność w codziennej diecie. Jest na to prosty sposób, z którego korzystam raz na jakiś czas, aby podnieść swoją odporność – sok z czerwonej kapusty.

Przepis na sok z czerwonej kapusty

Wystarczy czerwoną kapustę wycisnąć w sokowirówce.
Nie każdemu jednak będzie odpowiadał ostry smak soku, więc można do niego dodać sok wyciśnięty z jabłka lub każdy inny, który nam smakuje.

Picie takiego soku codziennie, przez dwa tygodnie, znacząco wzmocni odporność i oczyści z toksyn. Warto robić takie kuracje zwłaszcza przed zimą, w okresie wzmożonej podatności na przeziębienia.

 

Źródło: Justyna Wacowska, http://kobietatestuje.blog.pl

Sieci społecznościowe

Tagi