Jedz migdały - warto!

Migdały są nie tylko bardzo smaczne, delikatne i chrupiące, ale i zdrowe. Dostępne są w postaci całych orzeszków lub płatków, pokruszone lub sparzone. Są przede wszystkim źródłem białka i wapnia, ceniono je już od starożytności, o czym wzmianki możemy znaleźć w Starym Testamencie i licznych opowieściach mitologicznych. Migdałowiec pochodzi z Azji Środkowej i Mniejszej, do Europy dotarł Jedwabnym Szlakiem, a stamtąd do Ameryki, która stała się największym producentem migdałów na świecie. To niewielkie drzewko lub krzew, który kwitnie na biało lub różowo. Owoce migdałowca to w rzeczywistości nasiona, pestki, które są podłużne i spłaszczone, a kiedy dojrzeją opada z nich łuska, otrzymujemy migdały. Mamy dwie odmiany migdałów. Migdały pospolite, słodkie, znane i wykorzystywane powszechnie oraz migdały gorzkie. Mają charakterystyczny gorzki smak, dzięki zawartości glikozydowi – amigdalinie. Ta substancja jest wykorzystywana do produkcji trującego cyjanowodoru, zwanego kwasem pruskim, jednak po jego wyabstrahowaniu gorzkie migdały wykorzystuje się do aromatyzowania oraz w przemyśle farmaceutycznym. Kiedyś były stosowane przy leczeniu kaszlu, zapaleniu płuc, nieżytu oskrzeli oraz do pobudzenia układu nerwowego. Stanowią źródło witaminy B17 oraz mają właściwości przeczyszczające, mimo to należy uważać z ich spożywaniem.

Dlaczego migdały są zdrowe?

Migdały są doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego białka oraz wapnia. Zawierają witaminę E, zwaną witaminą młodości, która wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, uelastyczniając tym samym skórę. Chroni przed chorobami układu krwionośnego oraz przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Migdały są też bogate w witamin z grupy B: B2, która jest odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku oraz układu nerwowego i B3 – bierze udział w rozkładzie węglowodanów, kwasów tłuszczowych i aminokwasów, reguluje poziom cholesterolu we krwi. Szczególną uwagę powinny im poświęcić osoby, mające problemy z przemianą materii. Witamina B3 wspomaga również pracę układu nerwowego i pracę serca. Korzystnie wpływa na wygląd skóry, a także kondycję włosów. Owoce migdałowca zawierają także bardzo cenny dla kobiet kwas foliowy, który reguluje wzrost tkanek i korzystnie wpływa na ich prawidłowe funkcjonowanie. Pozytywnie wpływa na wagę i rozwój noworodków oraz na zachowanie materiału genetycznego i przekazywanie cech dziedzicznych komórek, dlatego zaleca się jego spożywanie w okresie ciąży i karmienia. Ponadto usprawnia działanie wątroby, żołądka i jelit, pobudza procesy krwiotwórcze, stąd nazywanie go, wraz z żelazem, doskonałym lekarstwem na anemię. Amerykańska organizacja Food and Drug Administration (FDA) oficjalnie zatwierdziła fakt, że spożywanie ok. 40 gramów migdałów każdego dnia może obniżyć poziom złego cholesterolu LDL oraz pomoże zminimalizować ryzyko choroby niedokrwiennej serca. Tym sposobem migdały zostały oficjalnie uznane za cenne składniki pokarmowe.

 

Produkty Benedyktyńskie

Kruche paluszki z miodem i migdałami. Stworzone tylko z naturalnych składników.Wypieczone w wysokiej temperaturze bez dodatkowych tłuszczy.
Migdały, to niedoceniane produkty w naszej codziennej diecie. Mimo wysokiej zawartości tłuszczów należą do najzdrowszych przekąsek. Warto je włączyć do codziennej diety i spożywać regularnie ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika, minerałów i witamin.

Skład: mąka pszenna, mąka graham, migdały (12,9%), płatki owsiane, wiórki kokosowe, naturalny miód (9,6%), mąka żytnia, mak, cukier, tłuszcz roślinny/ oliwa z oliwek, wanilia, sól, drożdże.

 

 

 

 

Źródło: www.zdrowylink.pl

Źródło: produktybenedyktynskie.com

Sieci społecznościowe

Tagi